وزارت خارجه لبنان از اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض مکرر حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و تجاوز به خاک این کشور به شورای امنیت شکایت کرد.

لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، ناصیف حتی، وزیر خارجه لبنان در دیدار با یان کوبیچ، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در این کشور با تاکید بر پایبندی کشورش به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل درباره تحولات جنوب این کشور گفت‌وگو کرد.

وزارت امور خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض مکرر حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور توسط جنگنده‌های متجاوز صهیونیستی و تجاوز به خاک این کشور به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده است.


بیشتر بخوانیدمخالفت نماینده حزب الله لبنان در پارلمان با شروط صندوق بین المللی پول


 دولت لبنان بار‌ها از رژیم صهیونیستی به دلیل نقض حریم هوایی و حاکمیت این کشور توسط پهپاد‌ها یا جنگنده‌های متجاوز به سازمان ملل شکایت کرده است.

لبنان و رژیم صهیونیستی ۷۹ کیلومتر مرز زمینی دارند و رژیم صهیونیستی پس از عقب‌نشینی از لبنان در سال ۲۰۰۰ مزارع شبعا و بلندی‌های کفرشوما و بخش لبنانی روستای غجر را در اشغال خود نگه داشت. مرز آبی دو طرف نیز به علت وجود منابع نفت و گاز همواره مورد اختلاف بوده و رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از بهره‌برداری لبنان از این منابع شده است.

خانم دورتی شیا، سفیر جدید آمریکا در لبنان هم امروز استوارنامه خود را تحویل وزیر خارجه لبنان داد و در دیدار نیم ساعته با او از هدفش برای تحکیم روابط میان آمریکا و لبنان و تلاش برای حفظ حمایت آمریکا از نهاد‌های قانونی لبنان و به خصوص ارتش لبنان گفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار