لزوم اولویت بندی توزیع ماسک، محلول‌های ضدعفونی کننده، الکل و دستکش بین مردم

رئیس تجهیزات پزشکی لرستان گفت : توزیع ماسک، محلول‌های ضدعفونی کننده، الکل و دستکش بین مردم باید اولویت بندی شده و افرادی که از قبل بیمار بوده یا در شرایط نامناسب قرار دارند، بیشتر مورد حمایت قرارگرفته و افراد سالم تنها باید پیش‌گیری کنند.

رئیس تجهیزات پزشکی لرستان در گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گفت : توزیع ماسک، محلول‌های ضدعفونی کننده، الکل و دستکش بین مردم باید اولویت بندی شده و افرادی که از قبل بیمار بوده یا در شرایط نامناسب قرار دارند، بیشتر مورد حمایت قرارگرفته و افراد سالم تنها باید پیش‌گیری کنند.

احمد بیرانوند  به آشفتگی بوجود‌آمده براثر ویروس کرونا اشاره کرد و افزود:واقعیت اینست که با ورود این ویروس به کشور و ترس ناشی از آن باعث شد که اکثر افراد تصور کنند ماسک حلال تمام مشکلات بوده و همین موضوع مسبب ایجاد یک بازار کاذب در جامعه شد.

او بیان کرد:با تلاش تمام وقت هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی با محوریت دکتر نیکبخت، پیگیری و نظارت معاونین به‌صورت روزانه، ماسک با اشکال مختلف، گان و لباس‌های ایزوله تهیه شده و با اولویت درمراکز درمانی توزیع می‌شود و با توجه به این موارد که ماسک معمولی تا ۲ ساعت و ماسک‌های فیلتر دار ۸ تا ۱۲ ساعت قابل استفاده هستند، ظرفیت تولید محدود ماسک در کشور و تقاضای غیر منطقی، این تصور بوجودآمده که این اقلام در بازار موجود نیست.

او ادامه داد:ماسک و مواد ضدعفونی کننده از طریق وزارت بهداشت طبق سهمیه بندی‌های مربوطه، هیأت امنای ارزی به نمایندگی از وزارت بهداشت، خرید‌هایی که از قبل طبق مقررات دپو شده بودند، بخش خصوصی و استوک‌های بحران که به‌واسطه تجربه سیل اتفاق افتاده در سال جاری آماده شده بود، تهیه و در اختیار مردم گذاشته میشوند.

بیرانوند  افزود:افراد تصور میکنند با تهیه یک مقدار خاص از ماسک و مواد ضدعفونی کننده، نیاز جامعه تامین میشود، این در‌حالی است که تولید ماسک در کشور تابحال یک روند معمولی و مناسب با نیاز‌های عادی داشته و حالا با تب ایجاد شده و حجم بالای درخواست، میزان تولید جوابگوی بازار نیست.

این مسئول بیان کرد:پیش از زمان ورود ویروس کرونا به کشور، اقدامات پیش‌گیرانه شروع شده، و در راستای تشویق افراد به رعایت نکات و بهداشت فردی نیز تعدادی ماسک در تجمعات عموی به صورت اهدایی توزیع شد.

رئیس تجهیزات پزشکی لرستان   افزود:روزانه تعداد زیادی ماسک معمولی و فیلتردار بصورت اهدایی در اختیار شبکه‌های بهداشت، بعضی داروخانه ها، افرادی که با مراکز درمانی در ارتباط هستند، بیماران خاص و بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها قرار میگیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین دانا
۱۲:۲۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام
من از استان بوشهر هستم
الحمدالله در استان هیچ خبری از مواد ضد عفونی کننده و دستکش و ماسک نیست...
یا قطره ای به مردم میدن ...یا میگن نیست تموم شده....
فقط دعا میکنم که حداقل این اینهایی ک دارن سه شیفت محصولاتشان رو وارد بازار میکنند ...به دست بیماران برسه