مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با شناور‌های غیرمجازی که از مبادی غیررسمی مبادرت به جابجایی مسافر به جزایر می‌کنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، اله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تصمیمات ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان مبنی بر محدودیت تردد به جزایر افزود: متاسفانه افراد سودجو بدون توجه به تصمیمات اتخاذ شده وعدم رعایت کمترین الزامات بهداشتی و ایمنی از طریق مبادی غیر رسمی و با شناور‌های غیر مجاز مبادرت به جابجایی مسافر به جزایر می‌کنند.

او گفت: بی توجهی به هشدار‌ها و تداوم چنین اقدامات مجرمانه و غیرانسانی برخورد قانونی را به همراه داشته و افراد خاطی که به هر طریق چه دلالی و اخلالگری در نظام سلامت کشور و چه جابجایی غیرقانونی مسافر که خود نمونه بارز نقض قوانین و نادیده گرفتن ضرورت و الزامات بهداشتی است، به دستگاه قضا معرفی خواهند شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: از نیرو‌های دریابانی استان درخواست می‌کنیم همچون گذشته با نظارت از تداوم چنین اقدامات مجرمانه‌ای که سلامت و ایمنی افراد جامعه را به مخاطره می‌اندازد، جلوگیری کنند.

عفیفی پور گفت: تصمیمات ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در هرمزگان پیرامون محدویت سفر به جزایر را حسب وظایف ملی، اجتماعی و بهداشتی در مقابه و جلوگیری از سرایت و انتشار این ویروس به جزایر عنوان کرد و از هموطنان خواست به هیج عنوان از شناور‌های غیرمجازی که فاقد لوازم ایمنی و بهداشتی بوده و هیچ گونه ارتباط رادیویی و مخابراتی در مواجهه با شرایط اضطرار با مراکز جستجو و نجات دریایی استان ندارند، استفاده نکنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تمامی تعاونی‌های مسافری، گردشگری و لندینگ کرافتداران استان که در اجرای دستورالعمل‌ها و الزامات بهداشتی اهتمام ویژ‌های داشته اند، تشکر کرد.

عفیفی پور افزود: به رغم اینکه نیمه دوم سال و بخصوص ماه‌های پایانی رونق فعالیت کاری تعاونی‌ها محسوب می‌شود و محدودیت تردد در این مقطع زمانی خساراتی را متوجه تلاشگرانی کرده که از این طریق ارتزاق می‌کنند، اما این تعاونی‌ها مشارکت در برنامه تدوین شده از سوی سازمان بهداشت جهانی و ستاد مقابله با شیوع ویروس کووید ۱۹ استان هرمزگان در جهت تامین سلامت هموطنان و برون رفت از شرایط بحران ارجح امور قرارداده و در راستای ریشه کنی واقدامات کنترلی از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.