مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت:مهلت مجوز مراکز و موسسات تحت نظارت بهزیستی تا تیر ماه ۹۹ تمدید شد.

مهلت مجوز مراکز و موسسات تحت نظارت بهزیستی تا تیر ماه ۹۹ تمدید شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از مراجعه حضوری صاحبان امتیاز به ادارات بهزیستی دراستان، مهلت تمدید مجوز مراکز و موسساتی که از اسفند ماه سال جاری تا خرداد سال آینده بود با یک ماه تاخیر و از تیر ماه انجام خواهد شد؛ لذا این مراکز و موسسات در این مدت مشکلی از جهت تمدید نخواهند داشت.

 محمدی با بیان اینکه مراکز و موسساتی که فرآیند نظارتی مفتوح دارند شامل این بخشنامه نمی‌شوند، اظهار کرد: یارانه مراکز روزانه حتی در صورت تعطیلی مطابق یارانه بهمن ماه پرداخت خواهد شد.

او با اشاره به اینکه یکی از اقدامات موثر تقویت و تخصیص خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ به مسئله کرونا بود که هر روزه بصورت رایگان برای مردم سراسر کشور مشاوره رایگان انجام می‌دهد، افزود: پس از تشکیل کمیته پیشگیری در ستاد بهزیستی استان در شهرستان‌های تابعه نیز متناظر آن تشکیل گردیده و به فعالیت و پیشگیری مسائل مربوط به جد مشغول هستند.

این مقام مسئول عنوان کرد: تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز شبانه روزی تحت پوشش و ارسال دستور العمل و بخشنامه‌های واصله ازسازمان بهزیستی کشور و تأکید بر پیگیری و اجرای جدی موارد آن‌ها، بازدید به صورت مستمر اجرا می‌گردد و بر حسن اجرای موارد بهداشتی و رعایت مسائل مربوط به آن نظارت می‌گردد و تلاش می‌گردد در بازدید‌ها پوشش مناسب و استاندارد باشد.

محمدی خاطر نشان کرد: آموزش و اطلاع رسانی به جامعه هدف جهت عدم شرکت در اجتماعات محلی و مراسم‌ها و به منظور پیشگیری به طور مداوم ارائه می‌گردد همچنین جداسازی وسایل بازی در مراکز شبانه روزی شیر خوارگاه به جد دنبال می‌شود.

او افزود: ارسال بخشنامه به رؤسای مراکز مبنی بر حضور پزشک و پرستار به لحاظ رعایت اصول ایمنی در مراکز، انجام اقدامات حمایتی در کنار آگاه‌سازی بهداشتی و روانی برای گروه‌های حساس و پرریسک تحت پوشش، ارسال مطالب آموزشی و بسته‌های آموزشی واصله از دانشگاه علوم پزشکی استان به تمامی واحد‌ها و مراکز تحت نظارت بهزیستی از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از ویروس کووید ۱۹ است.
 
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.