بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر هشت نفر رسید.

تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر     نفر رسیدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت تا امروز شنبه ۱۷ اسفند سه مورد دیگر بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر تشخیص داده شد.
دکتر سعید کشمیری عنوان کرد: تاکنون هشت مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر تشخیص داده‌شده است.

دکتر سعید کشمیری بیان کرد: بر اساس آزمایش‌هایی که تاکنون ارسال‌شده است دو آزمایش مثبت شده و یک مورد مثبت نیز در استان فارس بوده که اهل استان بوشهر بوده است، اما نمونه آن از بیمارستان شیراز ارسال‌ شده است و در حال حاضر در بیمارستان شیراز بستری است.

او تصریح کرد: دو بیمار دیگر که به بیمارستان شهید گنجی مراجعه کرده بودند جواب آزمایش آن‌ها مثبت اعلام‌شده است و پس از بهبود نسبی برای ادامه درمان مرخص و تحت قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه روزانه از حال این افراد سؤال می‌شود و در حال حاضر حال عمومی آنان خوب است افزود: یکی از راه‌های درمان این بیماری بستری در منزل است که توصیه‌های لازم به خانواده‌های آنان ارائه می‌شود.

کشمیری بابیان اینکه این دو بیمار جدید که نتیجه آزمایش آنان مثبت شد، یکی بومی استان است و یکی نیز تبعه افغانستان است، ولی از منطقه آلوده آمده بودند افزود: این دو بیمار بعد از بازگشت از منطقه آلوده با علائم این بیماری مراجعه کرده که بلافاصله تحت درمان قرار گرفتند.

او تاکید کرد: پروسه آزمایش این بیماری طولانی است و در آزمایشگاه مرجع صورت می‌گیرد، ولی ما به محض ورود بیمار فرض مثبت بودن آزمایش می‌گیریم و پروسه درمان را شروع می‌کنیم تا جواب آزمایش بیاید.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه روند ترخیص این بیماران خوب است بیان کرد: در حال حاضر ۲۸ بیمار شبه آنفلوانزا در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر بستری هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.