رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از آموزش فرهنگ ترافیک به بیش از ۸ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مازندران خبر داد.

سرهنگ مهدی باقری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در راستای کاهش تلفات ناشی از رانندگی و سوانح جاده‌ای و در جهت ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه و افزایش آگاهی و آموزش قشر کودکان، نوجوانان و جوانان، ۹۴ جلسه آموزشی با حضور ۸ هزار و ۶۲۰ نفر از دانش آموزان برگزار شد.

او افزود: از این تعداد جلسات، ۲۵ جلسه آموزشی در دوره پیش دبستانی، ۱۱ جلسه در مقطع دبستان، ۱۲ جلسه در مقطع متوسطه اول و ۳۵ جلسه در مقطع متوسطه برگزار شده است.

سرهنگ باقری گفت: امروزه اکثر کشور‌های توسعه یافته در بحث آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در تلاش هستند تا قوانین و آموزش‌ها را از سنین کم در کودکان، نوجوانان و جوانان نهادینه کنند، از این رو ما نیز باید با استفاده از روش‌های نوین آموزشی، مسائل ایمنی و آموزه‌های ترافیکی را به دانش‌آموزان و دانشجویان خود آموزش دهیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران بخش مهمی از مشکلات ترافیکی و حوادث رانندگی را مربوط به مسائل فرهنگی دانست و افزود: آموزش و فرهنگ سازی در جامعه می‌تواند، نقش مهمی در حل اینگونه مشکلات ایفا کند.

سرهنگ باقری گفت: اگر قصد داریم قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه نهادینه شود، باید بحث آموزش را از دوران کودکی آغاز کنیم.

او با اشاره به اهمیت آموزش و آگاهی راهوران محله در ارتقای ایمنی و فرهنگ ترافیکی راه‌های اصلی و جاده‌های روستایی استان، از برگزاری ۱۱ جلسه آموزشی با حضور ۱۸۰ راهور محله خبر داد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار