نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز از اجرایی شدن باغ فرهنگ تبریز خبر داد.

باغ فرهنگ تبریز وارد فاز اجرایی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،سونیا اندیش نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: جلسه امروز با حضور برخی اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری و طراحان برتر این مجموعه برگزار شد، این جلسه به بحث در مورد سایت مجموعه اختصاص یافت و تقریبا طرح کلی مورد موافقت قرار گرفت.

او افزود: مقرر شد این باغ، با الهام از سبک باغ‌های ایرانی و با کاربری‌های فرهنگی بازآفرینی شود.

او ادامه داد: ما مصمم هستیم، فضای کنونی این مجموعه و ساختمان‌های آن را که به نوعی با خاطرات جمعی شهروندان تبریزی گره خورده است، حفظ و با طراحی مجدد، کارکرد‌های مورد نظر خود در حوزه فرهنگی را در ساختمان‌های موجود فراهم کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: ایده‌ی ابتدایی ایجاد این پارک به عنوان باغ کتاب تبریز مطرح شد و پس از طی روند مطالعاتی و با پیشنهاداتی که از اهالی فرهنگ تبریز گرفته شد، پیشنهاد شد این مجموعه علاوه بر موضوع کتاب، به یک مجموعه فرهنگی با درنظر گرفتن نیاز‌های فرهنگی شهروندان تبدیل شود.

او گفت: پیشنهاداتی که برای کاربری‌های این مجموعه ارائه شده، شامل کتابخانه، سالن‌های مطالعه، سالن‌های همایش و کنفرانس، سالن‌های خوانش، تماشاخانه و سالن تئاتر، نگارخانه و گالری، بخش صدا و موسیقی، مجموعه کودک و کتاب، کافه هنر، گالری محیطی، مجموعه صنایع دستی، سینما، آمفی تئاتر روباز، هاب کارآفرینی و خلاقیت، مجموعه ویژه شهروندان ناشنوا و نابینا، کارگاه و آتلیه‌های هنری و کافه مطبوعات و ... است، تلاش می‌کنیم بخش مهمی از این کاربری‌ها در این مجموعه ایجاد شود.

اوگفت: با توجه به تصویب بودجه‌ی این مجموعه در بودجه سال آتی جهت پاسخگویی با خواست‌های اهالی فرهنگ و هنر و با عنایت به اهتمام اعضای شورا و مدیران شهرداری به موضوع فضای سبز و گسترش زیرساخت‌های فرهنگی شهر تبریز قطعاً در آینده‌ی نزدیک شاهد ورود این پروژه به فاز اجرایی خواهیم بود.

او افزود: امیدوارم با توجه ویژه مدیریت شهری به موضوع فرهنگ، اجرا و اتمام این پروژه فرهنگی را در اندک زمانی شاهد باشیم و با همراهی شورای شهر و مدیریت شهری، یادگاری درخور را در خاطره شهروندان و علی الخصوص اهالی فرهنگ و هنر برجای بگذاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.