سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت:با اعلام تعطیلی مدارس تا پایان سال کتابخانه‌های عمومی هم تا زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر هلاکویی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به تعطیلی کتابخانه‌های استان برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس اظهار داشت: ۱۹۲ کتابخانه در استان اصفهان وجود دارد که طبق دستورالعمل نهاد کتابخانه‌ها از ابتدای شیوع کرونا، مقرر شد در صورت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها هم تعطیل شوند.

او افزود: با اعلام تعطیلی مدارس تا پایان سال کتابخانه‌های عمومی هم تا زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه قبل از اعلام تعطیلی، کتابخانه‌ها دو بار ضدعفونی شدند، گفت: مجموع کتابخانه‌های استان با همکاری شبکه بهداشت و دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه فرمانداری‌ها دو بار ضدعفونی شدند ضمن اینکه تمهیدات دیگری در راستای کنترل و مقابله با کرونا ویروس اتخاذ شد.

او تصریح کرد: کتاب‌های برگشتی به مدت یک هفته تا ۱۰ روز در مکان مخصوصی نگهداری می‌شوند و بعد از گذشت این بازه زمانی که طول عمر این ویروس است به قفسه‌ها برمی‌گردند.

هلاکویی ادامه داد: به‌واسطه رسالت فرهنگی و وظیفه آگاهی‌رسانی، اطلاع‌رسانی و آموزش کتابخانه‌ها، پخش پوسترها، فیلم‌ها و دی‌وی‌دی‌های مرتبط با کرونا انجام شد و اکنون مقرر شده همکاران در فضای مجازی و غیرمجازی برنامه‌هایی با مسابقات نقاشی با موضوع راهکار‌های مقابله با ویروس کرونا یا پویش مبارزه با کرونا داشته باشند.

او با اشاره به این پویش اظهار داشت: دانش‌آموزان و کودکان کتاب‌های مرتبط با مبارزه کرونا را مطالعه می‌کنند و آثار خود را در قالب فیلم یک یا دو دقیقه‌ای به دبیرخانه ارسال می‌کنند و به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

هلاکویی خاطرنشان کرد: ظرف دو یا سه روز آینده ادامه برنامه‌های فرهنگی علی‌رغم تعطیلی کتابخانه‌ها ابلاغ و اجرایی می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار