ریاست اجرایی دولت افغانستان در اطلاعیه ای تاکید کرد که اجازه نمی‌دهد هیچ فرد یا گروهی در آینده سیاسی افغانستان حقوق مسلم زنان را از آنان سلب کند.

عبدالله: اجازه نمی‌دهیم هیچ گروهی در آینده سیاسی افغانستان حقوق زنان را سلب کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست اجرایی دولت افغانستان در اطلاعیه ای به مناسبت روز جهانی زن تاکید کرد که اجازه نمی‌دهد هیچ فرد یا گروهی در آینده سیاسی افغانستان حقوق مسلم زنان را از آنان سلب کند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در این اطلاعیه گفته است: «تعهد خویش را به زنان افغانستان اعلام می‌دارم که در راستای تامین عدالت و برابری از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد و اجازه نمی‌دهیم که هیچ فرد یا گروهی در آینده سیاسی کشور حقوق مسلم زنان کشور را از آنان سلب کند. این را مسؤولیت خویش می‌دانیم که زنان را برای قدم‌های رو به جلو همراهی کنیم و راه را برای رشد و شکوفایی توانایی زنان هموار سازیم.»

ریاست اجرایی دولت افغانستان افزوده است که دستاوردهای چشمگیر زنان افغانستان در ۱۸ سال اخیر با شهامت و شایستگی خود آنان رقم خورده است و انکار این دستاوردها امکان‌پذیر نیست. زن افغانستان به گذشته برنخواهد گشت.

قابل ذکر است که همزمان با صلح آمریکا و طالبان و آغاز احتمالی مذاکرات بین الافغانی، مردم و چهره های سیاسی افغانستان بر دفاع از حقوق زنان در مذاکره با طالبان تاکید دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار