رئیس جمهور ترکیه از یونان خواست مرز‌های خود را در برابر پناهجویان بگشاید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی از یونان خواست تا مرز‌های خود را به روی پناهجویان به منظور رسیدن آن‌ها به اروپا بگشاید.

اردوغان امروز در سخنانی به مناسبت روز جهانی زن (۸ مارس) در استانبول ترکیه با دعوت از یونان برای بازگشایی مرزهایش به منظور کاهش بار پناهندگان گفت: ما خواهان تقسیم بار پناهندگان هستیم و به دنبال شریکی می‌گردیم تا با ما در به دوش کشیدن این بار شریک شود.

وی همچنین تأکید کرد این پناهجویان، تنها عابرینی هستند که قصد دارند به دیگر کشور‌های اروپایی بروند و یونان باید در‌های خود را در برابر پناهجویان بگشاید تا آن‌ها به کشور‌های اروپایی بروند.

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد ترکیه تصمیم ندارد تا هیچ بخشی از خاک سوریه را اشغال کرده یا به خاک خود ملحق کند. وی تصریح کرد هدف ترکیه ایجاد جوی مناسب برای بازگشت ۳.۶ میلیون سوری به خانه‌های خودشان است.

اردوغان همچنین با بیان اینکه ۵۹ نظامی ترکیه‌ای در ادلب کشته شده اند، گفت کشورش در پاسخ به این مسأله، ۳۴۰۰ نیروی سوری را خنثی کرده است. گفتنی است ترکیه برای کشته، زخمی و یا اسیر کردن نیروها، از این لفظ استفاده می‌کند.

گفتنی است پیشتر خبرگزاری رویترز درگزارشی اعلام کرده بود یونان برای متفرق کردن پناهجویانی که قصد عبور از مرز ترکیه به سمت اروپا را دارند، از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های دودزا و همچنین دستگاه‌های آب‌پاش آنهم در نیمه فصل زمستان، استفاده می‌کند.

دولت ترکیه همچنین با انتشار فیلمی اعلام کرد نیرو‌های مرزی یونان از مهمات جنگی برای ممانعت از ورود پناهجویان استفاده می‌کنند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد یونان با رد ادعا‌های ترکیه تاکید کرد پلیس و نظامیانی در مرز هستند، مهمات جنگی در اختیار ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار