عربستان در ۱۵۵ مورد نقض مکرر آتش‌بس طی یک روز در یمن از جمله پرواز ۶ هواپیمای جاسوسی در آسمان مناطق الجاح و الجبلیه در استان الحدیده، چندین پست دید‌بانی نیروهای یمنی را هدف قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام نظامی یمنی اعلام کرده که نیروی متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۵ مرتبه آتش‌بس در الحدیده را نقض کرده است.

این منبع آگاه که به نام آن اشاره نشده این را هم گفته که از جمله این  موارد نقض آتش‌بس، پرواز ۶ هواپیمای جاسوسی در آسمان مناطق الجاح، الجبلیه در استان الحدیده یمن بوده است.

مقام نظامی یمن در ادامه گفت که چندین پست دید‌بانی متعلق به نظامیان یمنی در استان الحدیده، طی ۲ نوبت مورد حمله قرار گرفته است.

ضمنا جنگنده‌های سعودی نقاط مختلفی از استان الحدیده را ۲۶ بار مورد حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار دادند. طی مدت زمان مشابه، ۱۲۴ مورد تیراندازی نیز ثبت شده است.

این مقام ارشد نظامی یمنی گفت: «فقط در یک مورد از حملات نیرو‌های ائتلاف سعودی، ۲۳ گلوله به سمت خانه‌های یمنی‌ها در منطقه‌ای از توابع شهر بیت الفقیه شلیک شده است».

گفتنی است، استان الحدیده در یمن طی روز‌های گذشته و در پی شکست‌های سنگین ائتلاف متجاوز سعودی در استان‌های الجوف، صنعا و مأرب، آماج حملات عربستانی‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار