حماس آزاد نکردن رهبران فلسطینی توسط رژیم آل‌سعود و محاکمه آن‌ها را محکوم کرده و از مقامات عربستانی خواست آنان را آزاد کنند.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، اقدام رژیم سعودی در آزاد نکردن رهبران فلسطینی از زندان‌های عربستان و محاکمه آن‌ها را محکوم کرده و از مقامات عربستانی خواست آنان را آزاد کنند.

حازم قاسم رهبران مقاومت فلسطین را الگو‌های ملی و منطقه‌ای خواند و گفت: «تداوم بازداشت شخصیت‌های فلسطینی و محاکمه آنان اقدامی قبیح و محکوم است. وظیفه عربی و قومی عربستان اقتضاء می‌کند چنین شخصیت‌هایی را پاس بداریم نه آنکه به این شیوه آن‌ها را محاکمه کنیم.»

سخنگوی حماس در ادامه خواستار آن شد تا بدنه امت اسلام در پی تقویت قضیه فلسطین برآید نه آنکه با پیگیری چنین محاکمه‌هایی در پی تضعیف مقاومت باشد.

دادگاه کیفری سعودی روز یکشنبه محاکمه شماری از شهروندان اردنی و فلسطینی مقیم عربستان را آغاز کرد.

این افراد که از قریب به نه ماه پیش بازداشت شدند از شخصیت‌های آکادمیک، پزشک، مهندس و ... هستند که عربستان اتهام‌هایی مربوط به دریافت اموال از طریق نامشروع و تاسیس نهاد‌هایی فاقد مجوز به آن‌ها وارد کرده است.

«عبدالماجد الخضری» ساکن نوار غزه تایید کرد که برادرش «محمد» ۸۱ ساله از مقامات ارشد حماس و پسر او «هانی» امروز برای نخستین بار از زمان بازداشتشان در آوریل ۲۰۱۹ در دادگاه کیفری عربستان حاضر شدند.

الخضری گفت: «دادگاه دو اتهام وابستگی به یک سازمان تروریستی و جمع اموال به آن‌ها وارد کرده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار