رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: به دلیل احتمال زیاد خطر ابتلای زباله گرد‌ها به ویروس کرونا و وجود زباله‌های عفونی خواستار جمع آوری این زباله گرد‌ها تا شرایط عادی شده ایم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا قنواتی رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: شهرداری اهواز در نامه‌ای خطاب به دادستانی اهواز خواستار جمع‌آوری زباله‌گرد‌ها شد چراکه  احتمال زیاد خطر ابتلای زباله گرد‌ها به ویروس کرونا و زباله‌های عفونی وجود دارد.

او افزود: نیرو‌های اجراییات شهرداری اهواز در کنار نیروی انتظامی آماده جمع آوری زباله گرد‌ها هستند همچنین بحث ساماندهی زباله گرد‌ها از پیش وجود داشته و برای قسمت غرب و شرق اهواز نیز پیمانکار مشخص شده است.

قنواتی با بیان اینکه درحال شناسایی زباله گرد‌ها هستیم تا با تعیین ساعت کاری و پوشاندن لباس مشخص، فعالیت این زباله گرد‌ها منسجم شود تصریح کرد: طبق قانون شهرداری وظیفه‌ای در قبال جمع‌آوری پسماند‌های عفونی ندارد، اما در بیشتر شهر‌ها این وظیفه به شهرداری‌ها موکول شد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز ادامه داد: مقرر شد مطب‌ها و بیمارستان‌ها زباله‌های عفونی خود را ابتدا امحا کنند تا کارگران شهرداری با ماشین آلات مکانیزه این زباله‌ها را جمع آوری کنند و درحال حاضر مطب‌ها این زباله‌ها را امحا نمی‌کنند، اما بیمارستان‌ها دستگاه امحای زباله را دارند، زمانیکه این دستگاه‌ها خراب می‌شود بیمارستان‌ها تا چند روز آن را تعمیر نمی‌کنند و زباله‌ها را به همان شکل اولیه به کارگران شهرداری تحویل می‌دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.