استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت تامین آسان مایحتاج بهداشتی مردم در وضعیت کنونی برای مبارزه با ویروس کرونا در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در نشست صمیمی با فعالین اقتصادی استان و تولید کنندگان مواد ضدعفونی کننده، ضمن قدردانی از تلاش‌های این قشر از جامعه، گفت: در حالی که ابعاد روانی بیماری کرونا به مردم فشار می‌آورد باید کاری کنیم که مردم در تامین مایحتاج خود سختی نکشند.

او افزود: برخی واحد‌ها تولیدات خود را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهند که یک رسالت دینی و ملی است و نشان دهنده یک ایثار و عمل نیک مردان روزگار است لذا باید تمامی حمایت خود را از این‌ها بکنیم تا بتوانیم از این مقطع عبور کنیم.

پور محمدی، با بیان اینکه باید مقدار زیادی به زمان توجه داشته وآن را بشناسیم تا کار‌ها به صورت مدیریت شده انجام شود، افزود: اولاً باید به واحد‌های تولیدی به شکل جدی ورود کنیم و به این بحث توجه جدی داشته باشیم ،همچنین وارد کردن الکل یا سایر ملزومات در این مقطع نیز بحث بسیار مهمی است و با تولیدکنندگان داخلی تعامل داشته باشیم تا در افزایش تولید مواد ضدعفونی کننده بیشتر تلاش کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: دانشگاه‌ها در این زمینه فعالیت کنند و فرمول‌های جدیدی را برای تولید مواد ضدعفونی کننده پیدا کنند تا به الکل وابستگی بیشتری پیدا نکنیم.

 خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: توزیع مواد ضد عفونی کننده و تامین مواد اولیه از بزرگترین مشکلات است و باید شیوه نامه‌ای برای تامین مواد اولیه و توزیع محصولات تولید شده در بین مردم را تهیه کنیم و در این امر احساس می‌کنم انضباط نداریم لذا باید تیمی تشکیل شود تا وظایف دستگاه‌ها مشخص شده و هماهنگی‌های لازم انجام شود.

او گفت: موادی که هفته گذشته کشف شده بودند با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین شده بود که در این روز‌های بحرانی جهت استفاده مردم توزیع نشده است لذا نیاز داریم در این زمینه نیز اقداماتی انجام دهیم.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از تولید کنندگان مواد ضدعفونی کننده الکل را از مهم‌ترین کمبود‌ها عنوان کردند و افزودند: حمایت دولت از بخش تولید مواد ضدعفونی کننده بسیار مهم و تامین تسهیلات نیز بحث بعدی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.