به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با ورود ویروس کرونا به ایران و افزایش روز افزون آمار مبتلایان به این ویروس در کشور، دولت و مسئولان در راستای مهار کرونا اقداماتی را انجام دادند.
بهترین روش برای پیشگیری از شیوع این ویروس که از سوی کادر درمانی و پزشکی کشور ارائه شد، ماندن در خانه و پرهیز از خروج غیرضروری و حضور در اماکن عمومی بود.
در این راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با دستور وزیر این وزارتخانه، دوروز پیش اقدام به ارائه بستههای ۱۰۰ گیگابایتی هدیه رایگان به مشترکان اینترنت ثابت تمام اپراتورها کرد تا ایرانیان در خانه مانده و برای اوقات خود منبعی برای سرگرم شدن داشته باشند.
اپراتورها نیز در اقدامی سریع برای ارائه این بستهها به مشترکان خود برآمدند؛ برخی از مشترکان سوالاتی درباره نحوه فعالسازی این بسته بر روی اینترنت ثابت خود و وضعیت بستههای قبلی اینترنت با وجود این بسته هدیه داشتند.
بیشتر بخوانید: نحوه فعال سازی هدیه ۱۰۰ گیگابایتی برای مشترکین اینترنت ثابت
باشگاه خبرنگاران جوان در گفتگوهای اختصاصی با کارشناسان اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت به سوالات مشترکان در این باره پاسخ داده است:
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل مخابرات ایران از فعال شدن اتوماتیک این بسته هدیه برای ۹۹ درصد مشترکان اینترنت ثابت این شرکت خبر داد و گفت: اولویت استفاده از بسته هدیه رایگان بوده و درصورتی که محدودیت زمانی بسته فعال مشترک با محدودیت زمانی بسته هدیه همزمان نباشد، پس از اتمام این بسته، مشترکان میتوانند از بسته قبلی خود استفاده کنند و درصورتی که در این مدت، زمان بسته قبلیشان به پایان برسد، حجم باقی مانده آنها نیز غیرقابل دسترسی خواهد شد.
محمدرضا بیدخام ادامه داد: در یک ماه گذشته درصد ترافیک شبکه مخابرات کشور با افزایش ۳۴ درصدی مواجه بوده و از ۴ هزار و ۴۰۰ ترابایت مصرف، به ۵ هزار و ۹۰۰ ترابایت مصرف رسیده است. تلاش پرسنل شرکت مخابرات ایران، پایداری شبکه و بهبود آن و افزایش سرعت اینترنت مشترکان است.
بیدخام افزود: از نظر سرعت هیچ گونه مشکلی وجود نداشته و این روزها اکثر آموزشهای مجازی مدارس و دانشگاهها در فضای مجازی از اینترنت مخابرات استفاده میکنند.
کارشناس امور مشترکان شرکت شاتل گفت: این بستهها برای تمام مشترکان شاتل فعال است و اولویت استفاده با بستههای قبلی فعال بر روی حساب کاربر بوده و درصورتی که مشترکان نتوانند این حجم را تا پایان مهلت زمانی بسته هدیه رایگان به پایان برسانند، از این بسته محروم میشوند. این اقدام درراستای جلوگیری از هدررفت حجم اینترنت مشترکانی که مهلت زمانی بسته هایشان تا پایان امسال است، انجام شد.
سجاد بنابی نایب رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در توئیتر نوشت:
کارشناس روابط عمومی شرکت ایرانسل بیان کرد: این بسته برای مشترکان اینترنت ثابت ایرانسل فعال شده و مشترکان میتوانند یا شماره گیری کد دستوری #۹۸* یا با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من این بسته را فعال کنند؛ همچنین بستههای فعال کنونی مشترکان پس از اتمام حجم یا مهلت زمانی بسته هدیه ۱۰۰ گیگابایتی، قابل درسترسی و استفاده خواهد بود.
کارشناس فنی شرکت پیشگامان از فعال شدن این بسته برای مشترکان این شرکت خبر داد و گفت: اولویت استفاده از ترافیک اینترنت برای مشترک از بسته ۱۰۰ گیگابایت هدیه رایگان و پس از آن استفاده از بسته قبلی است، اما درصورتی که مهلت زمانی بسته فعال مشترکان تا پایان امسال باشد، حجم باقی مانده از آن بسته در سال جدید قابل دسترسی و استفاده نخواهد بود.
انتهای پیام/
خود اینترنت مخابرات شهرمون گفت روز ۸ فروردین بهمون زنگ بزنید بدون پول برای شما یک ماه دیگه تمدیدش میکنیم الان دبه دراوردن
2020 هم مکرر مشغولی میزنه و جوابگو نیس
هر چند میدونم جواب درست هم نمیدن و مشکل رو میندازن گردن خط داخل ساختمان!
و سرعت پایین
عجب هدیه بدون چشم داشتی
نت به شدت ضعیفه به شکلی که تا آخر سال یه گیگم دانلود نمیشه
زنگ میزنی به 2020 میگن مشکل از خودتونه :)
5 گیگ میدادین نت خوب میدادین
این چه بدرد ما میخوره