مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: برنامه‌ریزی شده تا سال آینده ۷ هزار واحد مسکن روستایی در استان اردبیل مقاوم‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرهاد سبحانی، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: از امسال مقاوم‌سازی ۷ هزار واحد مسکن روستایی استان اردبیل در دستور کار این بنیاد قرار گرفته است که تلاش می‌شود این میزان سهمیه اختصاصی استان در اسرع وقت محقق گردد.

او افزود: با توجه به اینکه قبلاً سهمیه استان در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی حدود ۴ هزار واحد بود، بحمداله توانستیم این میزان را تا نزدیک به دو برابر افزایش دهیم و این موضوع در راستای مقاوم‌سازی مساکن روستایی استان بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۵۵ هزار واحد مسکونی در سطح روستا‌های استان مقاوم سازی شده است که هدف آن پایان دادن به خطرات ناشی از مساکن کم دوام و بی دوام در برابر حوادث می‌باشد.

سبحانی همچنین عملکرد ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل را در مناطق سیل زده لرستان (بخش معمولان) تعداد نزدیک به ۱۱۰۰ واحد احداثی اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد ۲۵۰ واحد مسکونی در سطح شهر معمولان و ۸۳۵ واحد آسیب دیده در روستا‌های تابعه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد در حال اتمام می‌باشد.

او تصریح کرد: مطالعه و تهیه طرح هادی کلیه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان انجام شده است و امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم، گام‌های موثری در بحث بازنگری طرح هادی روستا‌هایی که مطالعه آن‌ها بیش از ۱۰ سال گذشته است، برداریم. وی افزود: علیرغم مشکلات تخصیص اعتبار، بنیاد مسکن توانسته است اجرای طرح‌های هادی بیش از ۴۵ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان را با موفقیت عملیاتی نماید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.