مسوول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: نماز جماعت با رعایت نکات بهداشتی در مساجد خراسان جنوبی اقامه می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت الاسلام نوری مسوول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: مساجد هر روز ضد عفونی می‌شود و طبق دستورالعمل ابلاغی از طرف مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان (شامل استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی) توصیه‌های لازم مثل رعایت فاصله لازم به اندازه مجاز شرعی، پرهیز از دست دادن نمازگزاران با یکدیگر و سایر موارد انجام می‌شود.

او افزود: خبری که مبنی بر لغو نماز‌های جماعت در برخی رسانه‌ها منتشر شد، مربوط به بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران بود.

حجت الاسلام نوری گفت: مساجد هم اقدامات لازم بهداشتی را انجام می‌دهند و فاصله شرعی هم رعایت می‌شود و به گفته پزشکان رعایت نیم متر فاصله از انتقال بیماری جلوگیری می‌کند.

مسوول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: توصیه می‌کنیم در این مدت، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند قلبی، تنفسی و افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند از حضور در مساجد خودداری کنند.

او گفت: همه نکات دستورالعمل ابلاغی از مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان به شکل کامل انجام می‌شود و اقدامات ما تا اطلاع ثانوی بر مبنای آن است.

نوری تصریح کرد: تاکنون تصمیمی برای توقف نماز جماعت در استان خراسان جنوبی اتخاذ نشده، اما اگر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصمیمی بگیرد تابع تصمیم ستاد هستیم.

شمار بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی تاکنون ۳۵ نفر اعلام شده و کرونا سه فوتی در این استان داشته است.

شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه، فردوس، طبس و سرایان از مجموع ۱۱ شهرستان استان تاکنون درگیر با کرونا شدند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.