استقرار سه ایستگاه سنجش سلامت در ورودی‌های پلدختر و معمولان

فرماندار پلدختر گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا سه ایستگاه سنجش سلامت در ورودی شهر‌های پلدختر و معمولان مستقر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حسن رضاییان فرماندار پلدختر گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا سه ایستگاه سنجش سلامت در ورودی شهر‌های پلدختر و معمولان مستقر شد.

حسن رضاییان  اظهار داشت: این ایستگاه‌ها در ورودی شهر معمولان، سه راهی بابازید به کرمانشاه و میدان امام حسین (ع) ورودی جنوبی شهر پلدختر، پایش مسافران و سلامت افراد را کنترل می‌کنند.

او افزود: با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا در شهر‌های همجوار، سلامت افراد در ورودی‌های شهرستان با هدف جلوگیری از انتقال این ویروس توسط هلال احمر و شبکه بهدشت و درمان پلدختر کنترل می‌شوند.

فرماندار پلدختر با بیان این که تا کنون هیچ مورد و آماری از ابتلا به کرونا در شهرستان گزارش نشده گفت: روز گذشته (یکشنبه) فردی مشکوک که اهل یکی از شهر‌های شمال لرستان می‌باشد به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با علایم بیماری مراجعه، اما به گفته مسئولان شبکه بهداشت بیماری وی قطعی نیست که به مرکز استان اعزام شده است.

رضاییان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان‌ها و برخی شهرستان‌های لرستان، اما با همکاری مردم و تلاش مسوولان پلدختر و معمولان تاکنون این شهرستان در وضعیت سفید قرار دارد.

او با بیان این که کرونا، ویروسی ناشناخته وشیوع آن فراگیر است یادآورشد: امروز بهترین راه پیشگیری و شیوه مقابله با این بیماری بنا به گفته متخصصان ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی است تا بتوان با همکاری هر چه بیشتر مردم این ویروس را شکست دهیم.

فرماندار پلدختر هرگونه اجاره خانه به افراد غیر بومی را ممنوع اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط خاص پیش آمده و در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، مشاوران املاک و مردم پلدختر از اجاره و یا رهن واحد‌های مسکونی به افراد غیر بومی خودداری کنند و در صورت مشاهده مراتب را به اداره صمت یا دادستانی اطلاع دهند تا با این گونه افراد برخورد قانونی صورت گیرد.

رضاییان همراهی مردم را یکی از مهم‌ترین اهرم‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: ضمن احترام به سنت‌ها و رسومات، به منظورسلامت مردم با توجه به خطر شیوع کرونا و ازدحام جمعیت درآیین پنجشنبه آخرسال از مردم انتظار می‌رود از برگزاری این سنت دیرینه خودداری کنند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.