مدیرکل سازمان انتقال خون فارس گفت: وضعیت ذخایر فرآورده‌های خونی در استان کاهش یافته که این وضعیت نگران‌کننده است.

مسعود ترابی مدیرکل انتقال خون استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: ذخیره فرآورده‌های خونی در استان فارس به پایین‌ترین سطح رسیده است  و برای پاسخگویی به مراکز درمانی و بیماران نیازمند با چالش جدی رو به رو شده ایم.

او با بیان اینکه تعداد اهداء کنندگان خون کاهش چشمگیری داشته است، گفت: در شرایطی کنونی باید ذخایر خونی مناسبی داشته باشیم.

ترابی ادامه داد: بیماران تالاسمی نیازمند خون و فرآورده‌های خونی هستند.

مدیر کل انتقال خون استان فارس  از عموم هم استانی‌های عزیز بخصوص همشهری‌های نیک اندیش شیرازی دعوت کرد به منظور اهدای خون و نجات جان بیماران نیازمند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

ترابی با بیان اینکه ۳ پایگاه ثابت در سطح شهر شیراز شامل پایگاه‌های انتقال خون در میدان نمازی، خیابان قصردشت (آسیاب قوامی) همه روزه یکسره ازساعت ۷.۳۰ تا ۱۹.۳۰ و پایگاه ولیعصر در پارک ولیعصر صبح‌ها از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۲.۳۰ پذیرای اهداکنندگان است، گفت: همچنین در ایام تعطیل پایگاه قوامی قصردشت از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ پذیرای مراجعه کنندگان برای اهدای خون است، این در حالیست که در شهرستان‌های مرودشت، کازرون، فسا، جهرم، لارستان، آباده و داراب نیز پایگاه‌های انتقال خون آماده دریافت خون از اهداکنندگان ایثارگر در این مناطق هستند.

او در پایان، اهدای خون در مراکز تحت پوشش این سازمان در شرایط کاملاً استریل و استاندارد انجام گرفته و هیچ‌گونه خطری برای اهداکنندگان از نظر سرایت ویروس کرونا ندارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.