معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: نکته کلیدی در مبارزه با ویروس کرونا بالابردن حساسیت جامعه نسبت به رعایت بهداشت فردی و عمومی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسین خوش اقبال، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در جلسه ستاد جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا شهرستان مریوان با بیان این مطلب اظهار داشت: البته این روند نبایستی به‌گونه‌ای صورت گیرد که ایجاد استرس و نگرانی برای شهروندان را در پی داشته باشد.

او افزود: اطلاع‌رسانی صحیح، درست و مستند مبتنی بر اطلاعیه‌ها، آمار و داده‌های مراجع رسمی توسط رسانه‌های جمعی و فضای مجازی می‌تواند کمک شایانی به ارتقای شاخص‌های مدیریت مبارزه با ویروس کرونا کند و لذا در این شرایط حساس تقاضای مسئولیت‌پذیری بیشتر رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه‌های فعال در حوزه فضای مجازی را داریم.

خوش‌اقبال همچنین در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های پرسنل شبکه بهداشت و کادر درمان، گفت: این نیروهای خدوم مدافعان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند و جامعه قدردان رشادت‌های آنها بوده و هست.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور افزود: شرایط خاص تحریم و وجود پاره‌ای کمبودهای ناشی از آن در کشور، همکاری و همراهی مردم و کلیه دستگاه‌های اجرایی جهت عبور از بحران ویروس کرونا را ایجاب می‌کند.

او با اشاره به همزمانی شیوع این ویروس و جشن‌های نوروز در منطقه، گفت: برای دفاع از سلامت شهروندان هیچگونه مجوزی جهت برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های نوروزی چه در شهرها و چه در روستاها  از سوی مراجع مربوطه ارایه نمی‌شود و مسئولیت تخطی از این موضوع برعهده برگزارکنندگان خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان همچنین بر تعطیلی و نظارت بر عدم‌ فعالیت اماکن غیربهداشتی مانند قلیان‌سراها، کلوپ‌های بازی و سایر امکان عمومی جهت مدیریت بهتر مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد.

 خوش‌اقبال در پایان گفت: موقعیت مرزی و ترانزیتی این شهرستان ایجاب می‌کند اکیپی متشکل از شبکه بهداشت، هلال احمر، شهرداری و نیروی انتظامی در ورودی شهر جهت کنترل و معاینه رانندگان کامیون‌ها و فعالان حوزه ترانزیت،‌ مستقر شوند.

لازم به ذکر است معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان طی این سفر یک روزه ضمن بازدید از بیمارستان فجر به عنوان بیمارستان معین ارایه خدمات به بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان با کادر درمان و بیماران ملاقات کرده و از نزدیک در جریان روند خدمات‌دهی به بیماران درگیر ویروس کرونا در مریوان قرار گرفت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.