مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۹ اسفند ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز دوشنبه ۱۹ اسفند ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۵۷ هزار لیتر سوخت قاچاق

پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان طی هفته گذشته ۲۵۷ هزار لیتر سوخت قاچاق را در شهرستان زاهدان کشف کرد.

سردار"محمد قنبری گفت: طرح تشدید مبارزه با قاچاق سوخت با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، طی هفته گذشته در استان سیستان و بلوچستان به اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی، ضمن انهدام ۲ باند حرفه‌ای قاچاق سوخت، تخریب ۳ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۹ دستگاه تریلی سوخت کش و ۸ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی در شهرستان زاهدان، در مجموع ۲۵۷ هزار و ۳۴ لیتر سوخت قاچاق را شامل ۱۰۶ هزار و ۵۷۴ لیتر گازوئیل، یک هزار و ۸۷۰ لیتر بنزین، ۷۱ هزار لیتر قیر و ۷۷ هزار ۵۹۰ لیتر سایر مشتقات نفتی، کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره به توقیف ۱۷ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه ۶۳ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او با تأکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، بیان داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

۳۲ تن روغن نباتی قاچاق در ایرانشهر 

با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" ۳۲ تن روغن نباتی قاچاق قبل از رسیدن به مقصد کشف شد.

سرهنگ "محمود سعادتی" فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر  گفت: روز گذشته مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی حضرت ابوالفضل (ع) هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "ایرانشهر-بم" به ۲ دستگاه تریلی مشکوک شدند.

او افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آن‌ها ۳۲ تن روغن نباتی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل کشف کردند.

سرهنگ سعادتی تصریح کرد: کارشناسان اداره گمرک ارزش این محموله را ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلون ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر خاطر نشان کرد: خودرو‌های تریلی توقیف و دو راننده متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری با کامیون

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان از برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری با کامیون در محور " زاهدان- زابل " و مجروحیت ۶ نفر از مسافران آن خبر داد.

سرهنگ"کشواد بهروزی زاده" رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: شب گذشته یک فقره تصادف جرحی اتوبوس، در محور "زاهدان- زابل" بعد از پاسگاه کوله سنگی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام که بلافاصله تیمی از پلیس راه به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او عنوان کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از زاهدان به مقصد زابل در حرکت بود با یک دستگاه کامیون که در همان مسیر در حرکت بوده، برخورد کرده است.

سرهنگ بهروزی زاده تصریح کرد: در این حادثه ۶ نفر از مسافران اتوبوس مصدوم شدند که توسط عوامل امدادی به بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) شهر زاهدان منتقل شدند.

او خاطرنشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه این حادثه را عدم توجه به جلو راننده اتوبوس ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام کرده است.

توقیف یک دستگاه تریلی کشنده با ۲۷ تن سیمان قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" از توقیف یک دستگاه تریلی کشنده با ۲۷ تن سیمان قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخای مقدم گفت: مأموران ایست و بازرسی " شهید یدالهی " این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در مسیر "چابهار به جکیگور" به یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا مشکوک شدند.

او ادامه داد: مأموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن مقدار ۲۷ تن سیمان قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۱۷۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ کیخای مقدم با اشاره به توقیف تریلی خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

کشف دپوی یک میلیارد ریالی

فرمانده انتظامی شهرستان هامون از کشف دپوی یک میلیارد ریالی، مواد غذایی احتکار شده در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم " عباس کشته گر گفت: در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر احتکار مقادیری قابل توجه، مواد غذایی در یک منزل مسکونی واقع در یکی از روستا‌های شهرستان هامون، بررسی موضوع در دستور کار مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: مأموران با انجام تحقیقات تخصصی و حصول اطمینان از موضوع با هماهنگی قضائی در معیت نماینده اداره تعزیرات به محل اعزام و در بازرسی از منزل مذکور مقادیری قابل توجه مواد غذایی احتکار شده را شامل یک هزار کیسه برنج ۱۰ کیلوئی، یک هزار قوطی رب، یک هزار بطری روغن یک لیتری مایع و تعداد ۳ هزار بسته ماکارونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان هامون تصریح کرد: ارزش اقلام خوراکی احتکار شده توسط کارشناسان اداره تعزیرات یک میلیارد و ۲۴۷ میلون ریال برآورد شده است.

سرهنگ کشته گر خاطر نشان کرد: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

مرگ راکب موتور در سانحه رانندگی 

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان، از برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با یک دستگاه سواری پراید در محور" زابل- زاهدان" و مرگ راکب موتور خبر داد.

سرهنگ "کشوارد بهروزی زاده گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف منجر فوت در کیلومتر ۳۲ محور زابل به زاهدان فرعی شهرک صنعتی محمد آباد، بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد یک دستگاه سواری پراید در محور مذکور با یک دستگاه موتورسیکلت به شدت برخورد کرده که متأسفانه بر اثر این برخورد راکب ۳۲ ساله موتورسیکلت به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت شده است.

رئیس پلیس راه شمال استان تصریح کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت وقوع این حادثه را عدم رعایت حق تقدم، توسط راکب موتورسیکلت عنوان کرده است.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار