رئیس اداره اوقاف شهرستان همدان از لغو مراسم پنجشنبه آخر سال و تحویل سال در بقاع متبرکه همدان خبر داد.

مراسم پنجشنبه آخر سال و تحویل سال نو در امکان عمومی لغو شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام سیدحسن رضوی رئیس اداره اوقاف شهرستان همدان از لغو مراسم پنجشنبه آخر سال، طرح آرامش بهاری و مراسم تحویل سال نو در تمامی بقاع متبرکه همدان به منظور جلوگیری از تجمعات و پیشگیری از شیوع کروناویروس خبر داد.

او با اشاره به آرامستان باغ بهشت و امامزادگان همدان، بیان کرد: در ایام شیوع کروناویروس امامزادگان و آرامستان باغ بهشت به طور مرتب گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند.

 رئیس اداره اوقاف شهرستان همدان با بیان اینکه ضدعفونی کردن غسالخانه، سردخانه، آمبولانس و ... به صورت روزانه انجام می‌گیرد، افزود: امسال مراسم پنجشنبه آخر سال در باغ بهشت همدان برگزار نمی‌شود و از مردم می‌خواهیم در این ایام از تردد در بوستان باغ بهشت خودداری کنند.

رضوی از نصب بنر در سطح شهر و اطلاع رسانی توسط رسانه‌های تصویری و صوتی برای جلوگیری از حضور مردم در باغ بهشت خبر داد و گفت: حجم تردد در پنجشنبه آخر سال در آرامستان‌ها افزایش پیدا می‌کند و انتشار بیماری راحت‌تر خواهد شد بنابراین مردم باید از راه دور با خواندن فاتحه و قرآن و پخش خیرات اموات خود را یاد کنند.

او با بیان اینکه تمهیدات لازم برای دفن متوفیان کروناویروس درنظر گرفته شده است، یادآور شد: غسالخانه‌ای در سایت جدید آرامستان باغ بهشت همدان به تغسیل متوفیان کرونا اختصاص داده شده است و این متوفیان در قطعه‌ای جدا دفن می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان همدان با بیان اینکه طرح آرامش بهاری نیز لغو شده است، بیان کرد: به منظور جلوگیری از تجمعات مردمی و پیشگیری از شیوع کروناویروس برنامه سال تحویل در روز جمعه، اول فروردین در هیچ امامزاده‌ای برگزار نمی‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.