رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای مقابله با ریزش ملخ‌های صحرایی سه هزار هکتار از اراضی استان علیه این آفت سمپاشی شد.

سم‌پاشی ۳ هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه ملخ‌های صحراییبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدتقی منوچهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: ریزش ملخ‌ها که اکنون در مرحله تخم‌گذاری در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی است، اواخر اسفند افزایش می‌یابد.

او، اوج ریزش ملخ‌ها در اراضی استان بوشهر را از نیمه دوم فروردین عنوان کرد و افزود: از فروردین خروج ملخ‌ها ازپوره‌ها آغاز می‌شود که اوج ریزش این آفت در اراضی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی استان بوشهر با اشاره به استقرار تیم‌های ردیاب و مبارزه کننده، ادامه داد: ۵۵ گروه ردیاب و پایش، و ۲۰ تیم مبارزه کننده در استان بوشهر فعال است، و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم درگیر سمپاشی اراضی استان هستند.

منوچهری از به‌کارگیری انواع تجهیزات برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی خبر داد و بیان کرد: در سمپاشی علیه ملخ‌های صحرایی از ۱۰۰ دستگاه انواع سمپاش‌ها شامل پشت تراکتوری، فرغونی، یو. ال. دی، اﺗﻮﻣـﺎﻳﺰر، ﻣﻴﻜﺮوﻧﺮ و دیگر سمپاش‌ها استفاده می‌شود.

او، با اشاره به فراهم شدن یک فروند هواپیمای سمپاش در استان بوشهر گفت: شش باند فرودگاه برای سمپاشی هوایی علیه ملخ‌ها در آب‌پخش، فاریاب، احمدی، زیزار، اهرم، دیر آماده شده که در صورت نیاز برای سمپاشی هوایی از این فرودگاه‌ها استفاده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی استان بوشهر بیان کرد: تاکنون سه هزار و ۱۵۰ هکتار اراضی استان بوشهر علیه ملخ‌های صحرایی سمپاشی شده که بیشتر این ملخ‌ها در نقاط سخت گذر قرار دارد.

منوچهری با بیان اینکه ملخ‌ها اکنون در مناطق کوهستانی درنگ دشتستان،‌ مند دشتی، انارستان جم، خاییز تنگستان و دوراهک دیر مستقر هستند، عنوان کرد: مشارکت مردم در مبارزه با ملخ‌های صحرایی از جمله شورا‌های اسلامی، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و کشاورزان و سازمان‌های مردم نهاد ستودنی است.

او، با اشاره به اینکه سم مورد نیاز برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی تامین شده است، گفت: تاکنون افزون بر شش تن سم در مبارزه با آفت ملخ در استان بوشهر مصرف شده، ولی سم به اندازه کافی تا پایان مبارزه با ملخ‌ها تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.