مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: صبوری، استقامت وپرستاری از بیماران کرونایی توسط مدافعین سلامت وطن، مانند پرستاری یتیمان کربلا توسط حضرت زینب (س) در تاریخ ماندگار خواهد شد.

حجت الاسلام عیسی بزمانی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ضمن عرض تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س)  گفت: کرونا ویروس این روز‌ها سبب شده تا سربازان خدومی در جبهه خدمت و مهربانی به خط شوند و این مدافعان سلامت، بی‌پروا و با نیت خدمت صادقانه، در جای جای این مرز و بوم از جمله استان سیستان و بلوچستان، در صف اول مبارزه هستند.

بزمانی اظهار داشت: ارزش کار پرستاران و مدافعین سلامت وطن با معیار‌های مادی قابل سنجش نیست و پرستاران و بهیاران نزد خداوند متعال اجر و پاداش معنوی و اخروی دارند.

وی بیان داشت: شغل پرستاری چیزی جز عشق و محبت و عاطفه نیست و کسانی که این شغل را انتخاب کردند انسان‌های ایثارگر و فداکاری هستند که به بیماران و همراهان آن‌ها عشق می‌ورزند.

بزمانی با اشاره به اینکه نام حضرت زینب (س) با صبر گره خورده و حضرت زینب (س) الگوی پرستاران و نماد صبر است تصریح کرد: یک ویژگی در زندگی حضرت زینب (س) وجود دارد که آن ویژگی صبر ایشان است، پیامبر فرمودند که صبر کلید نجات و گشایش است، قرآن چند حکمت دارد که اگر کسی به این حکمت‌ها دست پیدا کند، زندگی موفقی دارد، مهم‌ترین و باعظمت‌ترین آن صبر بوده که کار بسیار سختی است؛ اما نتیجه شیرینی دارد و دومین حکمت قرآن توکل و اعتماد کردن به خداوند است، کار را به خدا واگذار کنید و نتیجه را از خدا بخواهید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: واژه پرستار به معنای مراقبت و تیمارداری است که نه تنها به بیماران بلکه به هر فرد، جامعه و تفکری می‌تواند خدمت کند تا به روز‌های شکوه و سلامتی خود بازگردد، در واقع حضرت زینب کبری (س) نه فقط پرستار بیماران کربلا، بلکه پرستار نهضت و انقلاب حسینی بود که موجب شد این تفکر تا ابد زنده بماند.

بزمانی در پایان گفت: آرزوی شفای عاجل مبتلایان به کرونا بر اساس آیه شریفه «و نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ» را از خداوند سبحان مسئلت نموده و از آحاد ملت ایران اسلامی به ویژه از مردم با فرهنگ و بصیر استان اعم از تشیع و تسنن انتظار داریم با رعایت توصیه‌های بهداشتی با حضور در منزل و پرهیز از شرکت در اجتماعات مختلف نسبت به ریشه کن ساختن بیماری کرونا نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار