مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از تمهیدات مالیاتی برای حمایت از مودیان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سعید حوائج مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: به منظور حفظ امنیت و سلامت مودیان جلسات هئیت حل اختلاف مالیاتی برای تمام اشخاص حقیقی و حقوقی لغو و به سال آینده موکول شد.

حوائج افزود: برای حمایت از فعالان اقتصادی هم، مهلت بخشودگی جرایم به مدت سه ماه تمدید شده است.

او اضافه کرد: همچنین مهلت استفاده از بخشوگی جرائم مالیاتی قابل بخشش در اسفند سال ۹۸ (تولیدی‌ها ۹۰ درصد و سایر مودیان ۸۰ درصد) تا پایان خرداد تمدید شده است و چنانچه برگ مالیات قطعی مودیان از ۱۲ بهمن ۹۸ به بعد ابلاغ شود و مودی برای پرداخت مالیات و جرائم غیر قابل بخشش تا پایان خرداد ۱۳۹۹ اقدام کند، مشمول بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان در ادامه از افزایش نصاب اخذ گواهی مالیاتی موضوع تبصره ۱ ماده ۱۸۶ ق. م. م خبر داد و گفت: به منظور کاهش مراجعات مودیان مالیاتی سقف تسهیلات برای اشخاص حقیقی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تا این مبلغ دیگر نیازی به استعلام مالیاتی نخواهد بود و برای اشخاص حقوقی هم این نصاب از ۳۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

او به تمدید گواهی‌های ثبت نام ارزش افزوده نیز اشاره کرد و گفت: گواهی‌های ثبت نام موقت در نظام مالیات بر ارزش افزوده که اعتبار آن تا سه ماه منتهی به سال ۱۳۹۸ بوده است و یا در فروردین ماه ۱۳۹۹ منقضی می‌شود تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ دارای اعتبار خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان از مودیان مالیاتی خواست تا از مراجعه غیر ضروری به ادارات امور مالیاتی خودداری و حتی الامکان از خدمات الکترونیک مالیاتی به آدرس www.tax.gov.ir استفاده کنند و در صورت هرگونه سوال مالیاتی با سامانه ارتباط مردمی ۱۵۲۶ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار