رئیس دفتر فنی تعمیرات فولادسازی و ریخته گری مداوم گفت:برای اولین بار، حس گرهای تشخیص سرباره با کمتر از نصف هزینۀ نوع مشابه وارداتی بومی سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با همکاری کارشناسان فولاد مبارکه و شرکت‌های سازندۀ داخلی، برای اولین بار، حس گر‌های تشخیص سرباره با کمتر از نصف هزینۀ نوع مشابه وارداتی بومی سازی شد.

عباس محمدی رئیس دفتر فنی تعمیرات فولادسازی و ریخته گری مداوم گفت: سیستم تشخیص سرباره (Electromagnetic Slag Detector) در ماشین‌های ریخته گری نقش بسیار مهمی در جلوگیری از تخلیۀ سرباره موجود در پاتیل‌ها به تاندیش و سپس ریخته گری دارد.

عباس محمدی افزود: این حس گر‌ها تا پیش از این از خارج از کشور و با قیمت‌های زیاد تأمین می‌شد که در سال‌های اخیر، سازندۀ خارجی به دلیل تحریم از فروش آن‌ها به ایران خودداری می‌کرد و خطوط تولید با خطر توقف مواجه بود.

او با تأکید بر اینکه نمونۀ بومی سازی شده به خوبی با نوع مشابه وارداتی قابل رقابت است، افزود: نسوز‌های بومی سازی شده پس از گذراندن فرآیند آزمایش سرد و گرم و تأیید بهره بردار در مدار تولید قرار گرفت.

هزینۀ ساخت و تأمین این محصول در داخل کمتر از نصف قیمت حس گر‌های خارجی است و سالانه از خروج میزان زیادی ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار