رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد گفت: مراکز انتقال خون مهاباد نیازمند اهدای خون شهروندان است.

نصر ارکن رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: تو این روز‌هایی که با کرونا در حال جنگ هستیم و شرایط خیلی حاد در کشور به شکلی بسیار بزرگ با کمبود خون در بیمارستان‌ها است لذا از شهروندان درخواست می‌شود بارعایت نکات بهداشتی به پایگاه انتقال خون مرکز مهاباد مراجعه کنند تا نیاز مبرم بیماران به خون فراهم شود.

او با بیان اینکه شهروندان با رعایت تمام نکات بهداشتی در صورت توانایی حتما برای اهدای خون مراجعه کنند، افزود: با اهدای خون موردنیاز بیماران تا حد زیادی جبران می‌شود.

نصر ارکن اضافه کرد: همه امکانات بهداشتی اهدا کنندگان از جمله ماسک،دستکش و چکاب خون دهنده بررسی می‌شود و شهروندان نگران نباشند.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد اظهار داشت: شهروندان با همراه داشتن کارت ملی به اداره انتقال خون مهاباد از ساعت ۸ و نیم تا ۱۳ مراجعه کنند.

او تاکید کرد: خون اهدایی شهروندان مهاباد علاوه بر نیاز به بیماران به خون این شهرستان، برطرف کننده نیاز درمانی شهر‌های جنوب استان و سایر مراکز است.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد در خصوص شرایط اهدای خون اذعان کرد: داوطلبان باید حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۶۰ سال سن داشته باشند و وزن آن‌ها نیز حداقل ۵۰ کیلوگرم به بالا باشد.

نصرارکن تصریح کرد: پارسال در مجموع بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ داوطلب موفق به اهدای خون شدند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.