تولید بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن گوشت سفید در خراسان شمالی

مدیر امور طیور، زنبورعسل و پرورش کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تولید ۱۴ هزار و ۷۴۸ تن گوشت سفید در واحد‌های صنعتی پرورش طیور در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهدی شکاری مدیر امور طیور، زنبورعسل و پرورش کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در این مدت بیش از ۹ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که منجر به تولید ۱۴ هزار و ۷۴۸ تن گوشت سفید در واحد‌های پرورش مرغ صنعتی استان می‌گردد و این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

شکاری  عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی اکثر مرغداران جهت عرضه مرغ از اواسط اسفند تا ۱۵ فرودین (استفاده از بازار نوروزی) بازار به تعادل می‌رسد و مرغ با قیمت مصوب عرضه می‌گردد.

او گفت: بیشترین سهم جوجه‌ریزی در مدت مذکور در سطح استان مربوط به شهرستان شیروان با بیش  ۵ میلیون و  ۹۰۰ قطعه و تولید ۹ هزار و ۵۳۰ تن گوشت مرغ و کمترین جوجه‌ریزی مربوط به شهرستان با جاجرم  با  ۱۸۷ هزار و ۵۰۰ قطعه و تولید ۳۰۱ تن گوشت مرغ در مرغداری‌های صنعتی است.

مدیر امور طیور، زنبورعسل و پرورش کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به تولید سالانه ۱۶ هزار و ۴۰۰  تن گوشت مرغ در خراسان شمالی اظهار کرد:خراسان شمالی جز استان‌هایی است که بخشی از نیاز مصرفی استان را از استان‌های همجوار تامین می‌نماید.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.