ازدستگیری شرور مسلح تا کلاهبرداری‌های اینترنتی پایان سال

با بسته خبر‌های انتظامی امروز ۲۰اسفند همراه سایت باشگاه خبرنگاران کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در بسته اخبارانتظامی استان کرمان می خوانیم :

برای انجام ضدعفونی و گندزدایی مراقب نوع الکل‌ها باشیم

معاون بهداد فرماندهی انتظامی استان با تاکید بر انجام مستمر گندزدائی اماکن انتظامی و مکان‌های تردد و حضور مراجعان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: در انجام ضدعفونی‌ها باید مراقب نوع الکل و مواد ضدعفونی کننده باشیم.

بهرامی گفت: با توجه به استفاده برخی افراد از مشتقات الکل جهت گندزدایی و ضدعفونی در مقابله با کرونا ویروس لازم است بدانیم باید از استفاده الکل صنعتی از نوع زرد و قرمز پرهیز کرد.

او افزود: الکل صنعتی یا همان متانول اثر ضدعفونی کمی داشته و بر عکس اثر سمی بالایی بر اعصاب با جذب پوستی دارد.

معاون بهداد فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: همچنین از متانول برای ضدعفونی سطوح نباید استفاده کرد زیرا برای سلامتی بسیار خطرناک بوده و دارای ناخالصی‌هایی از قبیل تولوئن و سرطان زا است از اینرو توصیه می‌شود برای گندزدائی و ضدعفونی سطوح مختلف حتما از محول‌های استاندارد استفاده شود.

دستگیری شرور مسلح درعملیات ضربتی پلیس نرماشیر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نرماشیر از دستگیری یک شرور مسلح در عملیات پلیس امنیت این فرماندهی خبر داد.

سرگرد اسحاقی گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان درادامه رسیدگی به پرونده شرارت و تیراندازی ایذایی یک شرور که در این شهرستان تردد می‌کرد به سر نخ‌هایی از محل اختفای او دست یافتند.

او افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی با پی جویی‌های پلیسی و اشراف اطلاعاتی سرانجام محل اختفای این شرور را در شهرستان شناسایی و با هماهنگی قضایی، منزلی که این شرور در آن مخفی شده بود را محاصره کردند که این متهم با استفاده از سلاح قصد فرار داشت که با سرعت عمل ماموران خلع سلاح و دستگیر شد.

سرگرد"دریجانی"با بیان اینکه در این عملیات یک قبضه سلاح شکاری ومقادیری مهمات کشف شد تصریح کرد: این شرور سابقه دار به جرم تیراندازی ایذایی و ایجاد رعب و وحشت در شرق استان و حمل مسلحانه مواد مخدر، درگیری با ماموران و ایجاد ناامنی در یکی از استان‌های همجوار تحت تعقیب بود.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نرماشیر در پایان با بیان اینکه امنیت یکی از نیاز‌های اساسی هر جامعه‌ای برای رشد و شکوفایی است گفت: پلیس با اشرافیت اطلاعاتی و حضور محسوس و نامحسوس در سطح شهرستان اجازه نخواهد داد که افراد هنجار گریز باعث بروز نا امنی و رعب و وحشت در بین مردم شوند و قاطعانه با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مراقب کلاهبرداری‌ها در خرید‌های پایان سال باشید

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: کلاهبرداران و افراد سود جو همواره از سهل‌انگاری و ناآگاهی کاربران سوء‌استفاده می‌کنند و به بهانه ایام و مناسبت‌های مختلف سعی در کلاهبرداری از کاربران دارند.

سرهنگ امین یادگارنژاد گفت: با عنایت به نزدیک شدن به ایام عید نوروز و شروع خرید‌های شهروندان در سایت‌های خرید و فروش اجناس دست دوم، کلاهبرداران و افراد سودجو نیز از این فرصت استفاده کرده و سعی در به دام انداختن افراد دارند.

او ادامه داد: کلاهبرداران با استفاده از ترفند‌هایی همچون بارگزاری آگهی لوازم خانگی و اینگونه موارد با قیمت‌های پایین‌تر، کاربران را جهت خرید ترغیب نموده و با هدایت شهروندان به درگاه‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه اکثر گرفتاری شهروندان ناشی اعتماد بی‌جا به دیگران می‌باشد گفت: قبل از انجام هر گونه خرید و واریز وجه از صحت اطلاعات ارائه شده از سوی فروشنده اطمینان حاصل کرده و در حد امکان خرید بصورت حضوری صورت گیرد.

او افزود: جهت انجام خرید‌های اینترنتی به هیچ عنوان از لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود استفاده نکرده و جهت انجام خرید‌های اینترنتی خود از رمز پویا که مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران می‌باشد، استفاده کنید.

سرهنگ یادگارنژاد بیان داشت: هموطنان می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم و هشدار‌های سایبری را از طریق پل ارتباطی ما سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir; دریافت و در صورت مواجهه با موارد مشکوک نیز، آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش مرکز فوریت‌های سایبری بخش گزارش مردمی اعلام کنند.

 گندزدایی و ضدعفونی مستمر مقر‌های انتظامی بمنظور پیشگیری از شیوع کرونا

معاون بهداری فرماندهی انتظامی استان کرمان از انجام گندزدایی و ضدعفونی مستمر مقر‌های انتظامی سراسر استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: از مراجعین به این مقر‌ها می‌خواهیم به موارد بهداشتی که در قالب بنر نصب شده اند توجه کنند.

"بهرامی"در این خصوص گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در برخی نقاط کشور، اقدامات و تدابیر پیشگیرانه در سطح رده‌های انتظامی استان نیز به سبب دارا بودن نیروی وظیفه و مراجعین متعدد با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه رابطین بهداشت، بهیاران و کارشناسان معاونت بهداری تمامی رده‌های انتظامی سراسر استان به صورت روزانه عمل گندزدایی و ضدعفونی مقر‌های انتظامی اعم از کلانتری، پاسگاه و رده‌های تخصصی را با محلول‌های مناسب و همچنین گندزدایی محیط تحت نظرگاه‌ها و بازداشتگاه‌ها را با پرکلرین انجام می‌دهند.

 بهرامی بیان داشت: در همین رابطه نیز چندین کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری کرونا ویژه رابطین بهداشت و کارکنان انتظامی برگزار شد تا به سبب ارتباط مستمر و چهره به چهره‌ای که با مراجعین دارند نسبت به راهکار‌های پیشگیری از شیوع این ویروس مهلک نیز آگاهی‌های لازم را کسب کنند.

 بهرامی با اشاره به ارتباط مستمر با بیمارستان‌های معین سطح استان جهت هماهنگی و پذیرش افراد دارای علائم مشکوک گفت: از آنجا که اکثر رده‌های انتظامی به صورت روزانه مراجعین زیادی دارند یک سری توصیه‌های ایمنی و نکات پیشگیرانه نیز از طریق نصب بنر در رده‌های انتظامی در معرض دید مراجعین قرار گرفت تا این افراد هم به نوبه خود موارد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را مدنظر داشته باشند.

معاون بهداد پلیس استان، گندزدایی سطوح و خودرو‌های انتظامی با محلول‌های ضدعفونی کننده و همچنین نظارت بر طبخ مواد غذایی، انبارها، سردخانه و آشپزخانه مقر‌های انتظامی را از دیگر اقدامات مهم در این راستا برشمرد و افزود: در کنار این اقدامات توزیع برشور بین کارکنان و خانواده‌های آنان، توزیع اقلام بهداشتی و مواد گندزدا شامل بیش از ۸ هزار دست دستکش، ۵۵۰ محلول ضدعفونی کننده و تعداد زیادی ماسک بهداشتی را نیز داشته ایم که امیدواریم با انجام این تدابیر و البته خودمراقبتی خود افراد، هم سربازان عزیز و هم مراجعین و نیرو‌های کادر رده‌های انتظامی گرفتار این بیماری نشوند.

کشف ۱۴ هزار قلم داروی فاسد وتاریخ گذشته دربافت

فرمانده انتظامی شهرستان بافت از کشف بیش از ۱۴ هزار قلم داروی فاسد و تاریخ گذشته به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در اجرای طرح مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

سرهنگ نبی الله میرافضلی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و توزیع مقادیر زیادی داروی فاسد و تاریخ گذشته در یکی از داروخانه‌ها در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی پس از بررسی موضوع و اطمینان از صحت خبر و هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از یک باب داروخانه تعداد ۱۴ هزار و ۶۰۵ قلم داروی فاسد و تاریخ گذشته را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بافت با بیان این که برابر اعلام کارشناسان ارزش دارو‌های کشف شده ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، اضافه کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و برابر دستور قضائی محل مذکور پلمب شد.

پلمب یک باب رستوران به دلیل تخلفات بهداشتی در قلعه گنج

فرمانده انتظامی شهرستان قلعه گنج از پلمب یک باب رستوران به دلیل عدم رعایت بهداشت خبر داد و از اصناف فعال در عرضه مواد غذایی خواست توصیه‌های ایمنی و بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا را جدی بگیرند.

سرهنگ عباس احمدپور گفت: در پی انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص ویروس کرونا ماموران پلیس اطلاعات این فرماندهی اجرای طرح کنترل و نظارت واحد‌های صنفی به ویژه رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها را در دستور کار قرار دادند.

این مسئول انتظامی ادامه داد: با بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد یک باب رستوران فعال در سطح شهر موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کند و این موضوع مورد تائید مرکز بهداشت شهرستان نیز هست از اینرو این واحد صنفی متخلف پلمپ و صاحب آن به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قلعه گنج با اشاره به طرح نظارتی پلیس بر واحد‌های صنفی شهرستان گفت: تلفن ۱۱۰ مرکزفوریت‌های پلیسی آماده دریافت گزارشات مردمی مربوط به تخلفات صنفی است.

کشف مواد مخدر صنعتی از یک قاچاقچی

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف بیش از ۳ کیلو شیشه و یک کیلو هروئین در عملیات ماموران انتظامی بخش گلباف خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر بخش گلباف با انجام یکسری کار اطلاعاتی و پلیسی از حمل و جابجایی مواد مخدر توسط قاچاقچیان مطلع و در همین راستا با استقرار ایست و بازرسی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی سواری پژو مشکوک شدند و دستور توقف آن را صادر کردند.

او در ادامه افزود: راننده خودرو بدون توجه به اخطار و ایست پلیس با افزایش سرعت و حرکات خطرناک اقدام به فرار کرد که پس از یک تعقیب و گریز طولانی، در نهایت خودرو توقیف و راننده آن نیز دستگیر شد.

سرهنگ فداء گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۳ کیلو و ۷۵۰ گرم شیشه و یک کیلو و ۸۰ گرم هروئین کشف و به همراه خودرو به مقر پلیس منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان در خاتمه از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه تهیه و توزیع و فروش موادمخدر مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

هلاکت یک شرور و کشف بیش از ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر

 سردار ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در درگیری مسلحانه رزمندگان پلیس شهرستان کهنوج با قاچاقچیان مسلح، یک نفر شرور به  هلاکت رسید و  ۲۵۳ کیلوگرم تریاک کشف شد. 

او افزود: در این عملیات ۲ قبضه اسلحه کلاش و کلت کمری، مقادیری مهمات جنگی و یک دستگاه خودرو نیز کشف شدند.

سردار ناظری بیان داشت: در عملیات مشترک رزمندگان قرارگاه ابوذر فرماندهی انتظامی استان و سربازان گمنام امام زمان( عج)  نیز ۳۱۸ کیلوگرم تریاک و یک قبضه اسلحه کشف و دو نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار