تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر با افزایش هفت نفری نسبت به دیروز، به ۱۸ نفر رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هفت نفر به مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری افزود: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز ۲۰ اسفند ۱۸ نفر است.

او ادامه داد: از میان هفت نفر بیمار که جواب آزمایش آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، سه نفر از یک خانواده عشایر از بخش ارم شهرستان دشتستان بوده‌اند که بعد از برگشت فرزندشان از تهران به این بیماری مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی دیگر از بیماران هم اهل بوشهر و ساکن استان‌های آلوده است، که برای دوره نقاهت عمل قلب باز به هندیجان آمده بود و با علائم بیماری به بیمارستان دیلم مراجعه می‌کند که با وخیم شدن وضعیتش، به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر منتقل شد که هم‌اکنون وضعیت او بهتر است.

کشمیری ادامه داد: مردی ۷۵ ساله ساکن استان‌های شمالی و شاغل در عسلویه، از بیمارستان عسلویه به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر ارجاع داده‌شده که آزمایش کرونای او نیز مثبت اعلام شد و اکنون در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر تحت مراقبت و بستری است.

او گفت: جواب آزمایش کرونای خانمی ۵۸ ساله در گناوه نیز مثبت اعلام شد که این بیمار بعد از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص شده و تحت قرنطینه خانگی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خانواده بیمارانی که قرنطینه خانگی می‌شوند، قبل از ترخیص آموزش‌های لازم را می‌بینند و همکاران ما به صورت روزانه به منزل  مراجعه می‌کنند و علائم و وضعیت  بیمار را رصد می‌کنند.

کرونا تا کنون دو قربانی  گرفته است

کشمیری بیان کرد: شنبه (هفدهم اسفند) نیز یک مورد فوتی داشتیم که امروز جواب آزمایش‌های او مثبت اعلام شد و جمع فوتی‌های استان بوشهر ناشی از ویروس کرونا به دو نفر رسید.

او افزود: این بیمار مردی ۶۵ ساله بود که ساکن بوشهر بوده و پس از مراجعه به بیمارستان با اصرار و رضایت شخصی خود بیمارستان را ترک کرده بود و دوباره با حالت وخیم به بیمارستان مراجعه و فوت کرد.

زنجیره انتقال ویروس کرونا را بشکنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اینکه مردم باید بیماری را جدی بگیرند، بیان کرد: ما می‌توانیم با رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌ها، زنجیره انتقال ویروس را در استان بشکنیم.

کشمیری گفت: باید هرکسی وارد خانه می‌شود اول دست‌هایش را بشوید، مغازه‌داران از مشتریان بخواهند دست‌های خود را ضدعفونی کنند و کارمندان از ارباب‌رجوعان درخواست کنند اول دست‌ها را ضدعفونی کنند بعد برای انجام کار وارد اتاق کار شوند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تاکید کرد: همچنان توصیه اکید ما به مردم در خانه ماندن، تردد نکردن، سفر نرفتن، شستن دست‌ها ۲۰ بار در روز به مدت ۲۰ ثانیه است.

پانزدهم اسفند نخستین آمار از مبتلایان به کرونا در استان بوشهر اعلام شد و تا دیروز تعداد مبتلایان به این بیماری ۱۱ نفر بود.

هشت هزار و ۴۲ مبتلا به کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ظهر امروز در گزارش روزانه از تعداد مبتلایان به کرونا، گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۸۸۱ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونای جدید یا کووید ۱۹ شناسایی شد و مبتلایان به این بیماری در کشور به هشت هزار و ۴۲ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹، جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۹۱ نفر رسید.

او همچنین بیان کرد:  تا کنون دو هزار و ۷۳۱ نفر از بیماران در کشور بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.