معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از پلمپ ۱۹۶ واحد عرضه کننده قلیان در راستای پیشگیری و کنترل شیوع کرونا ویروس در سطح استان خبر داد.

پلمپ ۱۹۶ واحد عرضه کننده قلیان در کردستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دکترابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم آگاه سازی عمومی مردم و صنوف در خصوص خطرات شیوع کروناوروس در استان گفت: تعطیل کردن محل‌های تجمع افراد و پرهیز از رفتار‌هایی از قبیل رفت و آمد‌های غیرضروری، دست دادن و روبوسی کردن نقش مهمی در قطع زنجیره انتقال کروناویروس دارد.

او از انجام ۶۳۸ مورد بازدید توسط بازرسین بهداشت محیط دانشگاه از واحد‌های عرضه قلیان در استان خبر داد و ابراز داشت: طی این بازدید‌ها مجموعا ۱۹۶ واحد پلمپ شد و در بازدید‌های پیش بینی شده که در هفته‌های اخیر انجام خواهد شد مطابق قوانین با واحد‌های متخلف احتمالی نیز برخورد قاطع خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه گفت: به دلیل تجمع افراد زیادی در قلیان سرا‌ها و استفاده مشترک و مکرر از بعضی از لوازم، ظروف و قلیان ها، امکان انتقال کروناویروس بسیار زیاد است بنابراین باید از تجمع در این مکان‌ها پرهیز کرد.

دکتر قادری با بیان اینکه، اخطاریه‌های مکتوب به تعداد زیادی از قلیان سرا‌ها ابلاغ و متعاقب آن واحد‌های زیادی به صورت خودجوش نسبت به جمع آوری و غیرفعال کردن عرضه قلیان اقدام نمودند، افزود: جا دارد مراتب قدردانی خود را از متصدیان این قبیل مراکز اعلام دارم و امیدوارم در سایر صنوف مشابه نیز موارد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا با جدیت بیشتری رعایت گردد.
او به مردم توصیه نمود: مهمترین راهکار پیشگیری و مقابله با کروناویروس ماندن در خانه و کاهش میزان مواجهات و ارتباطات نزدیک است که امیدوارم همگان به آن توجه نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.