کارشناس مسئول واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر از اهداء ۲۰۰ جلد قرآن کریم به جلسات قرآنی محروم در حاشیه شهر و مناطق محروم روستایی در قالب طرح نور باران خبر داد.

اهدای ۲۰۰ جلد قرآن کریم به جلسات قرآنی محرومبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، یارمحمدی، کارشناس مسئول واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: ۲۰۰ جلد قرآن کریم به جلسات قرآنی در حاشیه شهر و مناطق محروم روستایی در قالب طرح نور اهدا شده است.

او ادامه داد: ۲۰۰ جلد قرآن به خانه‌های قرآن شهری و روستایی جدیدالتاسیس و اجرای طرح جمع‌آوری قرآن‌های نو و بلااستفاده و توزیع حدود ۳۰۰ جلد قرآن به مناطق محروم و سیل‌زده را از دیگر اقدامات این سازمان بود.

کارشناس مسئول واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر افزود: اعزام ده‌ها مورد مربی و قاری قرآن به جلسات قرآنی سطح شهر و روستا‌های مورد نیاز، اهداء جوایز قرآنی، کتاب، سی دی، نرم‌افزار و نوشت افزار به فعالان قرآنی و برگزاری بیش از ده محفل انس با قرآن کریم در مساجد و حسینیه‌های سطح شهر و روستا (به مناسبت ماه رمضان ایام البیض رجب، اعتکاف، محرم، اربعین، دهه فجر و مناسبت‌های مختلف را از دیگر فعالیت‌ها در حوزه واحد قرآنی ملایر برشمرد.

یار محمدی برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی ویژه معتکفین شامل کرسی تلاوت قرآن، برگزاری کلاس صحت قرائت نماز، تلاوت قرآن، ختم قرآن، ختم صلوات، مسابقات قرآنی، اهداء جوایز در اعتکاف ماه رجب و ماه رمضان در شهر و ۹ روستا، برگزاری مسابقه با قرآن در زلال اعتکاف با شرکت بیش از ۵۰۰ نفر از معتکفین در ماه رجب سال گذشته، برگزاری کلاس مستمر و تخصصی حفظ قرآنی و صوت و لحن را از دیگر فعالیت‌ها دانست.

او در ادامه پژمان جعفری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این اداره، گفت: در طی سال جاری بیش از ۱۲ محفل انس با قرآن به همت اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در بقاع متبرکه و امامزادگان ملایر، مساجد و مقبره سیف الدوله برگزار شده است.

کارشناس مسئول واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: از این تعداد ۷ محفل از سوی خود اوقاف و ۵ محفل در مساجد نیز به صورت مشارکتی با نهاد‌ها بوده است.

او اضافه کرد: همزمان با ایام مبارک دهه فجر و ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) محفل بزرگ با قرآن با حضور قاری بین المللی سید جواد حسینی همزمان با نماز مغرب و عشا در روز ۲۶ بهمن‌ماه در امامزاده عبدالله ملایر برگزار شد که مهمترین برنامه قرآنی این اداره در سال جاری بود.

کارشناس مسئول واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به برگزاری همه ساله مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در این زمینه همه ساله اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اقدام به برگزاری مسابقات قرآن می‌کند که سالانه بیش از ۲۰۰ نفر در مسابقات مرحله شهرستانی در رشته‌های مختلف شرکت می‌کنند.

یار محمدی همچنین حمایت از برنامه‌های قرآنی، موسسات قرآنی زیر نظر این اداره و برگزاری دوره‌های حفظ قرآن در سال‌های گذشته را از دیگر اقدامات اوقاف و امور خیریه ملایر در حوزه قرآن برشمرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.