اداره کل راهداری استان مرکزی گواهینامه معاینه فنی عملکرد موتورخانه جهت بهینه سازی مصرف انرژی را دریافت کرد.

‍ اخذ معاینه فنی بهینه سازی مصرف انرژی اداره کل راهداری استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمد محسنی معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان مرکزی از دریافت گواهینامه معاینه فنی بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش انتشار آلاینده‌های هوا از اداره کل استاندارد استان مرکزی خبر داد.

محسنی گفت: باتوجه به بازدید بازرس و نماینده اداره کل استاندارد استان مرکزی از موتورخانه اداره کل راهداری استان مرکزی درخصوص بخشنامه اداره کل استاندارد استان مرکزی مبنی بر به روزرسانی سیستم موتورخانه و کاهش مصرف سوخت، این اداره موفق به اخذ معاینه فنی عملکرد موتورخانه طبق استاندارد ملی شد.

او افزود: پس از بازدید میدانی از سیستم موتورخانه اداره کل راهداری استان مرکزی و رفع چند ایراد جزئی مانند نحوه قرارگیری دیگ‌ها و چیدمان سیستم گرمایشی از مرحله سوخت رسانی تا احتراق و ذخیره سازی آب گرم که تا حد چشمگیری موجب کاهش میزان مصرف سوخت شده است ، این گواهی به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی تعلق گرفت.

در دنیای کنونی، مدیریت صحیح انرژی بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. در کشور ما، بخش ساختمان و مسکن با داشتن سهم قابل توجهی در مصرف انرژی، یکی از بخش های عمده مصرف کننده انرژی بوده و میزان مصرف انرژی در این بخش چندین برابر استانداردهای جهانی است.

   در ایران تاکنون طرحی همه جانبه به منظور یکپارچه سازی و استاندارد سازی دستورالعمل های مربوط به تاسیسات (به ویژه موتورخانه) که دارای رویکردهای مختلف انرژی، زیست محیطی، ایمنی، کارایی، آسایش حرارتی و ... باشد تدوین نشده و در استاندارد ۱۶۰۰۰ با عنوان "موتورخانه ها – معاینه فنی با هدف بهینه سازی و کاهش انتشار آلاینده های هوا" تلاش شده است که در این راستا حرکت شود. 

معاینه فنی موتورخانه ها از جمله کارهای بسیار موثر در جهت کاهش مصرف انرژی و کاهش انتشار  آلاینده های هوا می باشد. در این استاندارد به طور ویژه، ممیزی، بهینه سازی و کاهش معضلات موتورخانه ها مورد بررسی قرار گرفته است.

این استاندار شامل بخش های زیر می باشد:

  • بررسی کامل ساختمان موتورخانه و اجزای آن و تنظیم شناسنامه موتورخانه
  • آنالیز محصولات احتراق خروجی از دودکش با دستگاه آنالیزور گاز و مقایسه آن با استاندارد
  • تنظیم دقیق مشعل به منظور کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار گازهای آلاینده هوا
  • اندازه گیری و متعادل نمودن قدرت مکش دودکش به منظور بالا بردن راندمان دیگ
  • تهیه گزارشی از مشکلات موتورخانه و اجزای قید شده در این استاندارد و راه حل ها
  • تحویل گزارش بازرسی و آزمون معاینه فنی دوره ای موتورخانه به سازمان ملی استاندارد

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار