جلال بهرامی معاون ساخت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اخذ عوارض در برخی از آزادراهها به صورت پیمایشی شده و از شنبه (هفدهم اسفند) پرداخت عوارض در آزادراه تهران-ساوه پیمایشی شده است، اظهار کرد: عملیاتی شدن این طرح باعث شده است تا نرخ عوارض برای بسیاری از مسافران کاهش یابد.
او یادآور شد: هم اکنون آزادراه تهران-ساوه به چهار ایستگاه تقسیم شده است و مسافران بر اساس پیمایش و مسافتی که انجام میدهند نرخ عوارض را پرداخت میکنند.
بهرامی توضیح داد: ممکن است تعدادی از مسافران تنها تا ایستگاه یک تردد داشته باشند، بنابراین عوارضی که باید پرداخت کنند تنها ۶۰۰ تومان است. این در حالی است که پیش از این عوارضی که برای آزادراه تهران-ساوه باید پرداخت میشد ۲۰۰۰ تومان بود.
معاون شرکت ساخت تصریح کرد: متأسفانه برای اجرای این طرح، تبلیغاتی انجام نشده است. همین موضوع سبب شد تا برخی از رانندگان گمان کنند عوارضی که از طریق پیمایش پرداخت میکنند بیشتر از نرخ عوارض قبلی است.
بیشتر بخوانید: دریافت نقدی عوارض آزادراهی ممنوع شد
او اظهار کرد: در حال انجام مراحل لازم برای پیمایشی کردن مسیر آزادراه کرج-قزوین هستیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال اخذ عوارض از این آزادراه را هم پیمایشی کنیم.
بهرامی با اشاره به اینکه ساخت تمامی دوربینها و نرم افزارهای آزادراه تهران-ساوه توسط مهندسان و تولیدکنندگان ایرانی انجام شده است، گفت: خوشبختانه برای اجرای این طرح وابستگیمان را به کشورهای خارجی به صورت کامل قطع کردهایم.
بهرامی اظهار کرد: در این طرح رانندگان، عوارض عبور از آزادراه تهران-ساوه را به صورت کامل پرداخت نمیکنند و نرخ عوارض بر اساس مسیر طی شده محاسبه میشود.
معاون شرکت ساخت افزود: این طرح از محدوده آزادگان تا رباط کریم تعیین شده و رانندگانی که در این محدوده وارد آزادراه و از آن خارج میشوند، هزینه عبور از کل آزادراه را پرداخت نمیکنند.
بهرامی ادامه داد: پنج دروازه مشخص شده است و عوارض بر اساس ورود و خروج و مسافت طی شده در این محدودهها محاسبه میشود.
معاون شرکت ساخت از اجرایی شدن این طرح از بامداد هجدهم اسفند در این آزادراه خبر داد و گفت: برنامهریزی شده است تا آزادراه کرج-قزوین نیز به زودی به این سیستم مجهز شود.
او اجرایی شدن این طرح را اقدام مهمی در رعایت حقوق شهروندی اعلام کرد و افزود: به زودی تمام آزادراههای کشور به این سیستم مجهز خواهد شد.
معاون شرکت ساخت درباره آخرین وضعیت قطعه چهار آزادراه تهران-شمال گفت :متأسفانه شایعاتی مبنی بر مسدود شدن آزادراه تهران-شمال مطرح شده بود که باید اعلام کنم که تنها قطعه چهار آزادراه تهران-شمال که در سال ۹۱ افتتاح شده بود دچار ریزش کوه شده است.
او بیان کرد: به علت بارندگیهای شدید در محدوده قطعه چهار آزادراه تهران-شمال کوه حدود ۱۰ متر جابهجا شد و در حال حاضر تنها بخش کوچکی از این مسیر مسدود شده است که در تلاش هستیم تا این مسیر بازگشایی شود.
انتهای پیام/