رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: از ابتدای اسفندماه تاکنون، ۴۲۹ پرونده تخلف گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار در استان تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهرام جباری رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان به شرایط موجود در خصوص بیماری کرونا و ایام آخر سال اشاره کرد و گفت: از ابتدای اسفندماه امسال تاکنون، بازرسی از ۸ هزار و ۴۰۱ واحد صنفی در سراسر استان انجام و ۴۲۹ پرونده تخلف تشکیل شده است.

او با اشاره به تشدید بازرسی‌ها در سراسر استان بیان داشت: ارزش پرونده‌هایی که تاکنون در زمینه تخلف گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و سایر موارد برای صنوف مختلف در استان تشکیل شده، حدود ۱۰ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

به گفته جباری، از این تعداد پرونده تشکیل شده، ۵۵ پرونده مربوط به نظارت‌های ویژه بازار در زمینه گرانفروشی و احتکار اقلام و مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده به ارزش حدود ۹۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار داشت: تعدادی از پرونده‌های تشکیل‌شده در اسفندماه امسال به تعزیرات ارسال شده‌اند و در انتظار صدور احکام هستند، اما برخی از این پرونده‌ها همچنان در حال طی مراحل ثبت و صدور پرونده هستند تا به تعزیرات ارسال شوند و پس از آن شاهد صدور احکام برای آن‌ها باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به تشکیل یک پرونده قاچاق در اهواز، تصریح کرد: یک پرونده قاچاق کنجاله سویا در شهرستان اهواز تشکیل شده که ارزش آن حدود ۴ میلیارد ریال است. در این زمینه با پیگیری‌های انجام‌شده به دنبال آن هستیم تا شاهد برخورد جدی با متخلفان در این زمینه باشیم.

بهرام جباری گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان به بازرسی‌های خود ادامه خواهد داد و با متخلفان و محتکران برخورد قاطع خواهد کرد. در این زمینه مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.