برای مقابله با کرونا قبل و بعد از ورود به منزل باید نکاتی رعایت شود.

احمدرضا نوبخت کارشناس معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، درباره مقابله با کرونا نکاتی را ارائه کرد و گفت: هنگام ورود به منزل، به صورت مستقیم زنگ را فشار ندهید بلکه با دستمال کاغذی این کار را انجام دهید.

او افزود: سپس دستمال کاغذی، دستکش و ماسک را در سطل در بسته بیندازید و دست خود را به مدت ۲۰ تا ۳۵ ثانیه با آب و صابون بشوئید.

کارشناس معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان فارس ادامه داد: بعد از شست و شوی دست ها، کفش و لباس‌هایی که با آن به بیرون منزل رفته اید را در آورده و جدا از وسایل منزل و در جایی دیگر گذاشته شود.

احمدرضا نوبخت تصریح کرد: سپس وسایلی که با خود به همراه دارید همچون تلفن همراه و روکش آن، کارت بانکی، ساعت، سوئیچ، کلید، عینک و انگشتر با پنبه‌ای که به الکل آغشته است، ضدعفونی شود. (پس از شست و شوی این وسایل دوباره دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه شسته شود.)

عضو کمیته بیمار‌های واگیر سازمان بهزیستی استان فارس اضافه کرد: هنگام تمیز کردن تلفن همراه، بهتر است آن را خاموش کرده و سپس آن را ضدعفونی کنید.

او بیان کرد: در منزل، قبل از پخت غذا و هنگام خوردن غذا دست‌ها شسته شود، گوشت خام که در منزل آورده می‌شود باید قبل از شست و شو، دستکش پوشیده شود.

احمدرضا نوبخت تصریح کرد: قسمت‌هایی از منزل که تماس با آن زیاد است مانند دستگیره‌های در، لپ تاپ و کامپیوتر، با پنبه آغشته به الکل ضدعفونی شود.

عضو کمیته بیمار‌های واگیر سازمان بهزیستی استان فارس گفت: خط شماره مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب در حوزه های مختلف همچون سلامت روان، بیماری کرونا، خانواده، کودک، نوجوان و بالینی به شهروندان مشاوره می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار