گسترش ویروس کرونا، برخی کارخانه‌های خودروسازی بین المللی را در این کشور به تعطیلی کشاند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، تولیدکنندگان عمده خودرو در اروپا روز چهارشنبه در واکنش به شیوع گسترده ویروس کرونا، کارخانه‌ها و خط تولید خود در ایتالیا را تعطیل کردند.

«گروه فیات کرایسلر» امروز اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور موقت کارخانه‌های خود در ایتالیا را متوقف کرده و تولید خود را کاهش داده است. این شرکت خودرو سازی اعلام کرد به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری طبق دستور العمل‌های دولت ایتالیا، تصمیم به تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی خود در این کشور گرفته است.

ایتالیا با نرخ مرگ ومیر حدود ۵ درصد به علت ابتلا به کووید- ۱۹، بالاترین آمار تلفات کرونا را در خارج از چین در جهان دارد. سازمان بهداشت جهانی میانگین تلفات کرونا را در جهان حدود ۳/۴ درصد اعلام کرده است.

ایتالیا پیرترین جمعیت را در اروپا دارد و حدود ۲۳ درصد از ساکنان آن ۶۵ سال یا بالاتر سن دارند. میانگین سن جمعیت این کشور ۴۷/۳ سال است. این رقم در آمریکا ۳۸/۳ سال برآورد می‌شود. اغلب کسانی که بر اثر کرونا در ایتالیا فوت شده اند در دهه هشتاد و نود سالگی بوده اند، یعنی گروه سنی که تصور می‌رود دربرابر کووید - ۱۹ بسیار آسیب پذیر قلمداد می‌شوند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تاکنون به ۱۱۹ هزار و ۲۲۰ نفر رسیده است. ۴ هزار و ۲۹۹ نفر در کشور‌های مختلف جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» از دست داده‌اند و شمار بهبودیافتگان ۶۶ هزار و ۵۶۴ نفر اعلام شده است.

ایتالیا با پیشی گرفتن از کره جنوبی به دومین کشور در جهان پس از چین تبدیل شده که تحت تأثیر ویروس کرونا قرار دارد.

ویروس کرونا نخستین بار در اواخر دسامبر در شهر ووهان چین دیده شد و علی‌رغم تمهیدات دولت این کشور، به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. شمار کشور‌های درگیر شیوع ویروس کرونا به بیش از ۱۰۰ کشور رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار