دبیر ستاد انتخابات استان همدان از تایید صحت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان در همه حوزه های انتخابیه استان خبر داد.

تاید سلامت انتخابات مجلس در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابوالقاسم الماسی دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: به دنبال تایید سلامت و صحت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان در هفت حوزه انتخابیه این استان، پرونده انتخابات مجلس در همدان بسته شد.

او بیان کرد: طبق قانون پس از برگزاری انتخابات و مشخص شدن منتخبان مردم، شورای نگهبان اقدام به بررسی و تایید صحت و سلامت انتخابات در تمامی حوزه‌های اصلی می‌کند.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: البته پس از برگزاری انتخابات مدت زمانی هم برای شکایات پیش بینی شده که در صورت وصول شدن شکایتی این موضوع توسط شورای نگهبان بررسی و در صورت بی تاثیر بودن این شکایت، صحت انتخابات اعلام می‌شود.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان بیان کرد: چنانچه شکایت داوطلب نمایندگی وارد باشد شورای نگهبان اقدام به بازشماری مجدد آرا یا ابطال آرای حوزه انتخابیه کرده یا در نهایت اقدام به تایید صحت انتخابات می‌کند.

الماسی ادامه داد: در استان همدان به جز حوزه انتخابیه رزن و درگزین هیچگونه شکایتی تسلیم شورای نگهبان نشد که این شکایت هم پس از بررسی، رد شده و هیچگونه تاثیری در نتیجه انتخابات این حوزه انتخابیه نداشت.

او با بیان اینکه در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هزار و ۲۷۸ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده بود، گفت:  ۲۰ هزار نفر کار اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان را بر عهده داشتند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ص.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار