مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس از تسهیل تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای با همکاری اداره کل پست استان در سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس گفت: با توجه به این که تعویض اسناد مالکیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده به نحوی که با تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای بخش عمده‌ای از خدمات از جمله پاسخ به استعلام ها، ثبت خلاصه معاملات و نقل و انتقال املاک و اراضی به صورت آنی امکان پذیر می‌شود،با هماهنگی با اداره کل پست استان مقرر شده با هدف ارتقای اثر بخشی خدمات، رضایت هر چه بیشتر مردم، کاهش مراجعات حضوری به ادارات ثبت اسناد و املاک و تسریع در فرایند تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای، دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای در شیراز می‌توانند به باجه‌های پستی شیراز و یا پست مرکزی مراجعه کرده و با استقرار کارشناسان ثبت در پست مرکزی پس از بررسی مدارک که به صورت الکترونیکی از باجه‌های پستی ارسال خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس گفت: فرایند تعویض صورت پذیرفته و اسناد مالکیت بدون نیاز به حضور مالک تعویض و از طریق پست به آدرس اعلامی ارسال خواهد شد.

او با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات صورت پذیرفته در جهت توسعه ثبت رسمی طی سال‌های اخیر، افزود: در این سال‌ها تلاش‌های سازمان ثبت حول محور رسمیت بخشیدن به مالکیت‌ها معطوف بوده و خوشبختانه امروز نتایج آن در جامعه محسوس و ملموس است.

هاشمی ادامه داد: تکالیف قانونی ادارات ثبت اسناد و املاک این استان در راستای احقاق حقوق ثبتی شهروندان ایجاب می‌کند از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در نیل به این مهم استفاده کنیم.

او بیان کرد: با توجه به این که تعویض اسناد مالکیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده به نحوی که با تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای بخش عمده‌ای از خدمات از جمله پاسخ به استعلام ها، ثبت خلاصه معاملات و نقل و انتقال املاک و اراضی به صورت آنی امکان پذیر می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.