وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق‌بشر تعریف فلسطینیان ساکن قدس اشغالی را تغییر داد و آن‌ها را «ساکنان عرب» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه جهانی حقوق بشر که روز گذشته منتشر شد استاندارد‌های خود را در تعریف فلسطینی‌های ساکن شرق قدس اشغالی تغییر داد و به جای «ساکنان فلسطینی» آن‌ها را «ساکنان عرب» و یا «ساکنان غیراسرائیلی» نامید.

در گزارش سال گذشته، این افراد را که بیشترشان دارای کارت شهروندی صادر شده از سوی اسرائیل هستند «فلسطینیان ساکن بیت المقدس» نامیده شده بودند. فلسطینیان در قدس اشغالی مجوز اقامت دارند.

در گزارش وزارت امور خارجه آمریکا آمده است «از دسامبر ۲۰۱۷ آمریکا، اورشلیم (قدس اشغالی) را پایتخت اسرائیل شناخته است و در مارس ۲۰۱۹ حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان به رسمیت شناخته شد. موضع آمریکا آن است که مرز‌های حاکمیت اسرائیل در اورشلیم به دنبال مذاکرات بین طرف‌ها مشخص شود. مقامات فلسطین هیچ گونه اختیار قانونی در اورشلیم ندارند.» در ادامه این گزارش کاملا جانبدارانه و تبعیض آمیز آمده است «تلاش می‌کنیم براساس واقعیت تصمیم بگیریم.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مواضع بسیار خصمانه‌ای نسبت به فلسطینیان اتخاذ کرده و از زمان برسر کار آمدن خدمات بسیاری به رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، ارائه داده است. از جمله آنکه قدس اشغالی را پایتخت رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد و سفارت‌خانه خود را از تل‌آویو به آنجا منتقل ساخت. سپس در مارس ۲۰۱۹ اعلام کرد حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت می‌شناسد و آن را بخشی از سرزمین‌های اشغالی می‌داند. در ادامه خوش‌خدمتی‌های خود به رژیم صهیونیستی، در ۲۸ ژانویه سال جاری میلادی نیز رئیس‌جمهور آمریکا طرح معامله قرن خود را رونمایی کرد که براساس آن بخش‌های وسیعی از خاک فلسطینیان به سرزمین‌های اشغالی الحاق می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
مرگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۳:۲۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
بابا،
ایها المسلمون در فلسطین،
اتحدوا اتحدوا،
تا کی میخواهید بنشینید و ببینید،
متحد شوید و اسرائیل را نابود کنید،
ای بابا
آخرین اخبار