رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از پلمب یک رستوران سنتی بدون مجوز با دستور دادستان دزفول توسط پلیس اماکن و اداره بهداشت شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت اله آریایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول با بیان اینکه رستوران‌های سنتی که از اداره کل میراث فرهنگی مجوز نداشته باشند پلمب می‌شوند، گفت: یک رستوران سنتی بدون مجوز با دستور دادستان و با همکاری پلیس اماکن و اداره بهداشت شهرستان پلمب شد.

او علت پلمب رستوران سنتی گندم دز را نداشتن مجوز از این اداره و رعایت نکردن نکات بهداشتی در مجموعه خود را علت پلمب آن عنوان کرد.

آریایی نیا اظهار داشت: بدلیل شیوع بیماری کرونا در کشور، سرکشی و نظارت به رستوران‌ها با حساسیت و دقت بیشتری انجام می‌شود که از همه متصدیان و نیرو‌های شاغل در این رستوران‌ها تقاضا می‌شود نکات بهداشتی را با جدیت و حساسیت رعایت کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: همه کارکنان رستوران باید کارت بهداشت داشته باشند و باید استفاده از افراد بدون کارت بهداشت خودداری شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول با بیان اینکه ضدعفونی کردن رستوران‌ها باید در ساعت ارائه خدمات انجام شود، افزود: هرگونه ارائه خدمات در سالن‌ها ممنوع است، ضمن اینکه غذای بیرون بر فقط با ظروف یکبار مصرف انجام شود.

او اذعان داشت: رستوران‌ها باید از نگهداری هرگونه غذای مانده حتی برای چند ساعت خودداری کنند و همه کارکنان در تمام ساعت کار خود باید کلاه، دستکش و ماسک استفاده کنند.

حجت اله آریایی نیا با بیان اینکه استفاده از لُنگ قرمز در رستوران‌ها ممنوع است، بیان کرد: توزیع هر نوع محصولات غذایی بدون سیب سلامت و علامت استاندار و تاریخ تولید و انقضا مانند (ترشی، سالاد، دوغ و ماست) ممنوع است و درصورت مشاهده بدون تذکر بعدی محل مورد نظر پلمب خواهد شد.

او اظهار داشت: سرکشی و نظارت بصورت نامحسوس و بی وقفه ادامه خواهد داشت و ادارات و ارگان‌های ذیربط از قبیل اداره اماکن دزفول و اداره بهداشت و محیط زیست هیچ اغماضی در رابطه با سلامتی شهروندان نخواهند داشت.

در حال حاضر ۵ رستوران سنتی در دزفول زیرنظر میراث فرهنگی است و ۲ رستوران غیرمجاز نیز وجود دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار