مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: شهروندان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از قطعه بندی گوشت، مرغ و ماهی در واحد‌های عرضه خودداری کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، زینالی مدیر کل دامپزشکی استان از شهروندان خواست برای پیشگیری از انتقال بیماری کرونا پس از خرید گوشت، مرغ و ماهی، قطعه بندی را با رعایت اصول بهداشت فردی در منزل انجام دهند و یا از محصولات بسته بندی کامل یا قطعه بندی شده استفاده کنند.

زینالی افزود: انتقال مکانیکی ویروس کرونا از طریق متصدیان مغازه‌ها به فرآورده‌های خام دامی و همچنین تجمع برای انجام قطعه بندی، می‌تواند موجب آلودگی افراد شود.

او اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، اداره کل دامپزشکی استان، نظارت‌های بهداشتی و گشت‌های بازرسی را تشدید کرده است و شهروندان می‌توانند با خیالی آسوده فرآورده‌های پروتئینی را که تحت نظارت دامپزشکی تولید و عرضه می‌شوند و نقش بسزایی در ارتقاء سطح ایمنی بدن دارند را خریداری و مصرف کنند.

 زینالی تصریح کرد: کشتارگاه‌ها و مراکر بسته بندی فرآورده‌های خام دامی بصورت روزانه ضدعفونی می‌شوند و کارگران شاغل در آن‌ها ضمن رعایت اصول بهداشت فردی شامل استفاده از ماسک، عینک و لباس کار مناسب پیش از ورود به محیط کار تب سنجی می‌شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار