سخنگوی ریاست جمهوری روسیه شرکت مجدد ولادیمیر پوتین در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور را منوط به عوامل بسیاری دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد هنوز معلوم نیست که آیا ولادیمیر پوتین در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت می‌کند و این مسئله به عوامل بسیاری از جمله شرایط اقتصادی جهان، پیامد‌های شیوع کرونا و مناقشات در دنیا بستگی دارد.

سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران اعلام کرد شرایط کنونی در دنیا اگر نگویم به شدت، اما بسیار آشفته است. بسیاری از کشور‌های جهان بویژه کشور ما شرایط بسیار بی ثباتی را در اطراف خود دارد؛ بنابراین در چنین شرایط دشواری برخی کشور‌ها تصمیم گرفته اند رئیس جمهور فعلی در مسیر خود باقی بماند. در این شرایط دشوار، ثبات، استحکام و قوام قدرت دارای معنای عظیمی است. این همان چیزیست که از سوی یکی از اعضای دوما پیشنهاد شد.

وانتینا ترشکوا، نخستین فضانورد زن و از حامیان سرسخت پوتین پیشنهاد صفر کردن مجدد ادوار ریاست جمهوری او برای حضور مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را مطرح کرد. پوتین در واکنش، این اقدام را منوط به نظر مساعد دادگاه قانون اساسی دانست.

سخنگوی کرملین تاکید کرد کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه قصد دارد اصلاحات جدید قانون اساسی را در در ۲۲ آوریل به همه پرسی عمومی بگذارد. این تغییرات می‌توانند توازن قوانین ریاست‌جمهوری و پارلمان را به میزان قابل توجهی تغییر دهند.

دوران ریاست جمهوری پوتین در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد. انتخاب پوتین به عنوان نخست‌وزیر بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ به او اجازه داد تا بدون نقض محدودیت دو دوره‌ای ریاست‌جمهوری در اوج قدرت باقی بماند. در آن دوره دیمیتری مدودف متحد نزدیک پوتین رئیس‌جمهوری روسیه  بود.

روز چهارشنبه مجلس دوما روسیه برای آخرین بار طرح تغییر قانون اساسی این کشور را بررسی و صفر کردن دوباره دوران ریاست جمهوری پوتین را به آن افزود و تصویب کرد. این طرح قرار است برای بررسی به مجلس علیا فرستاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار