در پی شیوع ویروس کرونا، وزارت خارجه آمریکا به شهروندان خود در خصوص مسافرت به دیگر کشور‌ها هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، وزارت خارجه آمریکا اواخر روز چهارشنبه سطح هشدار‌های مسافرتی خود را افزایش داد و از شهروندان خود خواست تا در خصوص مسافرت به دیگر کشور‌ها تجدیدنظر کنند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: به شهروندان آمریکا توصیه می‌شود که به دلیل تاثیر جهانی ویروس کووید-۱۹ در خصوص سفر به خارج از کشور تجدیدنظر کنند.

بسیاری از مناطق در سراسر دنیا در حال حاضر درگیر شیوع کووید-۱۹ هستند و اقداماتی از جمله قرنطینه و محدودیت‌های مرزی را در پیش گرفته‌اند که ممکن است جابجایی مسافران را با محدودیت روبرو کند. حتی در کشور‌هایی که مواردی از این بیماری مشاهده نشده، ممکن است بدون اطلاع رسانی محدودیت‌های مسافرتی اعمال شود.

مقامات بخش درمانی آمریکا هشدار داده اند شرایط شیوع بیماری کرونا در روز‌ها و هفته‌های آینده تشدید خواهد شد. 

روز گذشته سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کووید-۱۹ را در سطح پاندمی (همه گیری) اعلام کرد. به دنبال آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد برای ۳۰ روز آینده محدودیت‌های مسافرتی برای کشور‌های اروپایی اعمال خواهد شد. ترامپ در سخنانی در اتاق بیضی کاخ سفید اعلام کرد این اقدامات در خصوص انگلیس، که به تازگی از اتحادیه اروپا جدا شده، اعمال نخواهد شد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تاکنون به ۱۲۶ هزار و ۳۶۹ نفر رسیده است. ۴ هزار و ۶۳۴ نفر در کشور‌های مختلف جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» از دست داده‌اند و شمار بهبودیافتگان ۶۸ هزار و ۳۰۶ نفر اعلام شده است. ایتالیا با پیشی گرفتن از کره جنوبی، دومین کشور جهان پس از چین است که تحت تأثیر ویروس کرونا قرار دارد.

ویروس کرونا نخستین بار در اواخر دسامبر در شهر ووهان چین دیده شد و علی‌رغم تمهیدات دولت این کشور به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار