جهانپور در یک رشته توئیت درباره طرح بسیج عمومی مقابله با کرونا توضیح داد و گفت: با اجرای این طرح زنجیره مقابله با کرونا کامل می‌شود.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در یک رشته توئیت نوشت: 

‏۱- طرح ‎#بسیج_عمومی_مقابله_با_کرونا بدنبال فاز نخست یعنی آگاه‌سازی و آموزش عمومی با رویکرد تبیینی، اقناعی و مشارکتی، اینک در پنج استان و سپس در سراسر کشور با رویکرد بیماریابی فعال و مراقبت وارد مرحله عملیاتی شده است، با اجرای این طرح، عملا زنجیره مقابله با کرونا در کشور کامل میشود.

۲- در این بسیج عمومی، افراد از طریق خوداظهاری در سامانه https://t.co/Za۸۶oejAfN‎ علایم و نشانه‌های احتمالا مرتبط با ‎#کرونا را وارد کرده و در هر نقطه جغرافیایی از کشور تیم‌های مراقبت سلامت با موارد مظنون به ابتلا، تماس حاصل کرده و آن‌ها را به بیش از ۲۰۰۰ مرکز خدمات سلامت هدایت میکنند.

مقابله با کرونا

۳- در مراکز خدمات سلامت، پزشک و مراقبین سلامت، ۱۶ ساعت در شبانه روز پذیرای مراجعین بوده، پس از معاینه و ارزیابی اولیه، موارد مشکوک به ‎#کرونا را تفکیک نموده، موارد خفیف و متوسط را به درمان سرپایی و قرنطینه در منزل با مراقبت و پایش روزانه سلامت آن‌ها توسط مراقبین سلامت هدایت میکنند.

‏۴- همزمان موارد شدید یا نیازمند بررسی یا بستری در بیمارستان را به بیمارستان معین هر منطقه ارجاع می‌دهند، در بیمارستان معین موارد نیازمند بستری تحت مراقبت قرار گرفته و سایر موارد با نظر پزشک متخصص به درمان و قرنطینه در منزل با پایش مستمر مراقبین سلامت مرجوع میشوند.

۵- ‏در این بسیج عمومی، حلقه‌های مفقوده زنجیره شناسایی و مراقبت کامل شده، بیماریابی و مراقبت فعال از نقطه شروع علایم آغاز شده، تمامی حلقه‌ها مستمرا رصد و پایش شده و از ظرفیت‌های نظام شبکه و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، بسیج و داوطلبان هلال احمر بصورت سازمان یافته مدد گرفته میشود ...

مقابله با کرونا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار