رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار آمریکا روز جمعه اعلام کرد که کرونا به شکل بی‌سابقه‌ای زندگی مردم را با اختلال مواجه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌بی‌اس، آنتونی فائوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار در آمریکا روز جمعه طی مصاحبه‌ای با این شبکه خبری تلویزیونی ویروس کرونا را خطری جدی برای مردم این کشور خواند و گفت که سازوکار تشخیص ویروس کرونا در شرایط فعلی پاسخگوی نیاز آمریکا نیست.

وی در ادامه افزود که با شیوع بیشتر ویروس کرونا و عدم تناسب سیستم تشخیص ویروس کرونا در شرایط فعلی، آمریکا در آینده‌ای نزدیک دچار مشکلات اساسی خواهد شد. فائوچی البته این را هم گفت که طی هفته‌های آینده کیت‌های تشخیص به صورت گسترده ساخته می‌شوند و دسترس عموم قرار خواهد گرفت. 

رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیرداردر ادامه ضمن خطرناک توصیف کردن ویروس کرونا آن‌هم بخاطر عدم شناخت کافی از این ویروس، تاکید کرد که رکورد فعلی حاصل از این ویروس طی سی و شش سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

فائوچی پیش از این و در روز چهارشنبه گذشته نیز نسبت به شیوع این ویروس واکنش نشان داده و گفته بود که میزان کشندگی ویروس کرونا ۱۰ برابر آنفلوانزای فصلی است.

دونالد ترامپ پیش از این سعی می‌کرد تا این ویروس را کم اهمیت جلوه دهد اما به تدریج و با شیوع این ویروس در آمریکا و همچنین تلفات ناشی از این ویروس، به تکاپو افتاده و این ویروس را خطرناک خوانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار