فرماندار شهرستان آبیک گفت: اجازه ورود افراد غیربومی به شهرستان را نخواهیم داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک در جلسه ستاد مبارزه با کرونا گفت: طبق مصوبه شورای تامین از ورود ماشین‌های با پلاک غیر از آبیک بویژه استان‌های آلوده همچون استان البرز به آبیک جلوگیری می‌شود و نیروی انتظامی در این زمینه ممنوعیت و محدودیت‌ها را اعمال خواهد کرد و شورای تامین با قاطعیت از نیرو‌های انتظامی حمایت خواهد کرد.

احمد پور افزود: همچنین آرامستان‌ها در این هفته و در هفته‌ی بعد تعطیل خواهد بود و مردم به آرامستان‌ها مراجعه نکنند.

او درباره دسترسی مردم به دستکش، ژل و مواد ضدعفونی کننده گفت: این اقلام بین داروخانه‌ها توزیع شده است و طبق روال طی مراحل بعد نیز توزیع خواهد شد و مردم می‌توانند تهیه و استفاده کنند.

به گفته احمد پور، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، امروز ۴۰ کارتن دستکش تحویل گرفته شد که ٢٠ کارتن به داروخانه ها، ١٠ کارتن به بیمارستان‌ها و ١٠ کارتن به ادارات خدمت رسان توزیع گردیده است.

فرماندار شهرستان آبیک درباره ماسک هم گفت: تعداد ماسک تولیدی کارخانجات استان حتی کفاف نیاز بیمارستان‌های استان قزوین را نمی‌دهد و به همین جهت ماسک برای عرضه در داروخانه‌ها وجود ندارد و مردم می‌توانند خودشان با پارچه ماسک دست ساز تولید و استفاده کنند.

او گفت: برای پیشگیری و مقابله با کرونا، نیروگاه شهید رجایی برای تهیه و توزیع ٢٠هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده اعلام آمادگی کرده است که به زودی انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان آبیک با بیان اینکه چهار گاوداری در شهرستان آبیک، در تأمین مواد ضدعفونی شهرستان همکاری داشته اند اظهار کرد: شرکت نوآور ارتباط صنعت نیز هزار و ۳۰۰ لیتر محلول رایگان ضدعفونی کننده را به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شهرستان تحویل داد و قرار است در آستانه نوروز تعدادی سبد غذایی نیز اهدا کند.

احمدپور در ادامه از مردم خواست در مراسم چهارشنبه آخر سال در خانه‌های خودشان بمانند که هم از ابتلا به کرونا و هم از حوادث احتمالی جلوگیری شود، زیرا با وجود ظرفیت کم بیمارستان‌های شهرستان و شرایط بحرانی، ایجاد پذیرش افراد حادثه دیده هم سخت است و هم امکان ابتلا به کرونا با ورود به بیمارستان وجود دارد.

او افزود: در این ایام و با توجه مشکلات پیش آمده برای مردم دستگاه‌های خدمت رسان حق دریافت هزینه آب، برق، گاز و تلفن را تا پایان اردیبهشت ماه نخواهند داشت و عوارض شهرداری نیز تا پایان اردیبهشت سال ٩٩ با نرخ سال ٩٨ محاسبه می‌گردد.

فرماندار شهرستان آبیک از اعلام آمادگی پایگاه هوانیروز آبیک برای ضدعفونی کردن شهر از آسمان توسط بالگرد‌های این پایگاه خبر داد که با موافقت هوانیروز کشور این کار انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار