بر اساس اعلام بانک مسکن، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مرتبط با این طرح در ۴ مرحله به واحد مسکونی بسته به میزان پیشرفت فیزیکی اختصاص می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام مسئول در بانک مسکن درباره جزئیات مربوط به مبلغ و نحوه پرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های تحت مأموریت بنیاد مسکن گفت: بر اساس اعلام مسؤولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که یکی از اصلی‌ترین نهاد‌های مجری در اجرای طرح اقدام ملی مسکن است، این نهاد، مسئول ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح برای متقاضیان واجد شرایط در شهر‌های با جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر است.

وی افزود: هم اکنون هزار و ۱۳۳ شهر کشور جمعیتی کمتر از صد هزار نفر دارند که قرار است در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای متقاضیان واجد شرایط در این شهر‌ها واحد‌های مسکونی احداث و به آن‌ها واگذار شود.

این مقام مسئول بانکی ادامه داد: جزئیات اعلام شده از سوی مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص میزان و نحوه پرداخت تسهیلات بانکی در قالب طرح اقدام ملی مسکن حاکی است میانگین این تسهیلات برای ساخت واحد‌های مسکونی این طرح ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی یادآور شد: این تسهیلات متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به حساب افتتاحی متقاضیان واحد شرایط در بانک‌های عامل پرداخت کننده تسهیلات واریز و مرحله به مرحله به پروژه‌ها تزریق می‌شود تا عملیات ساخت و تکمیل پروژه متناسب با برنامه زمانبندی تعیین شده انجام شود.

همچنین یک مقام مسئول در بنیاد مسکن در این باره اعلام کرد: تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن در پروژه‌های مربوط به شهر‌های با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر که بنیاد مسکن متولی اجرای طرح اقدام ملی در این شهرهاست به طور متوسط ۱۰۰ میلیون تومان است که در چهار مرحله پس از تأیید روند پیشرفت فیزیکی از سوی کارشناسان به پروژه‌ها تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله اول تزریق تسهیلات مربوط به «انت‌های عملیات فونداسیون» است، افزود: بعد از اجرای این مرحله و تأیید آن از سوی کارشناسان مرحله اول تسهیلات به پروژه تزریق می‌شود. مراحل بعدی نیز «بعد از اتمام اسکلت فلزی» و یا «۵۰ درصد از اتمام اسکلت بتونی» خواهد بود که به عنوان مرحله دوم تسهیلات، از حساب متقاضیان به پروژه تخصیص پیدا می‌کند.

به گفته این مقام مسئول در بنیاد مسکن، مرحله سوم تزریق تسهیلات به واحد‌های در دست ساخت مربوط به «اتمام عملیات سفت کاری» واحد‌های مسکونی است، در این مرحله، بعد از اتمام سفت کاری ساختمانی سومین بخش از تسهیلات به پروژه تزریق خواهد شد. در مرحله چهارم، تسهیلات پس از «اتمام نازک کاری» به واحد‌ها اختصاص می‌یابد تا موارد باقی مانده و تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل واحد تأمین مالی شود.

خاطرنشان می‌شود بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متقاضیانی که پس از پالایش از سوی وزارت راه و شهرسازی به عنوان متقاضیان واجد شرایط برای ورود به طرح اقدام ملی مسکن شناخته می‌شوند باید قبل از شروع عملیات ساختمانی مبلغ ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به عنوان تضمین در یک حساب غیر قابل برداشت نزد یکی از بانک‌های عامل پرداخت کننده تسهیلات این طرح واریز کنند و این مبلغ در دو مرحله اول و دوم پرداخت اقساط بانکی با تأیید کارفرما به متقاضی برگشت داده خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ یکی از شروط متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن آن است که متقاضی باید تمکن مالی به منظور تأمین هزینه ساخت و تکمیل واحد و سپس بازپرداخت تسهیلات بانکی پرداخت شده داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
با در آمد ماهانه 3ونیم میلیون مستجر هم هستم چطوری این قسطارو پرداخت کنم اینم شد کمک
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
منه کارگر ۳۰۰ میلیون از کجا بیارم اخه اگ داشتم مسکن مهر میخریدم این چه کمکی هس ک ب مردم میکنید واقعا انصاف نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۱۹ دی ۱۳۹۹
اولش آدم انگار یه نور امید تو دلش روشن میشه بعد میخونه اینور اونور که امکان داره از ۲۵۰ میلیون بشه ۴۰۰ میلیون...ِ
آخه چراااااا اگه من ۴۰۰ تومن داشتم که راحت تو یه منطقه ی پایین تهران متراژ پایین میگرفتم یا تو خود پرند مسکن مهر میگرفتم والا استرس تحویل خونه و پرداخت مابقی پولو نداشتم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد اسکندری نسب صوغان
۱۷:۳۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
باسلام کسی میدونه باز پرداختش چجوریه 40 ملیون اول کار میگیرن بعدش چند میگیرن آیا حقیقت داره که باید 300 ملیون نقد داشته باشیم اگه 300 ملیون داشتیم مسکن مهر میخریدم لطفا راهنمایی کنید که چند ملیون دیگه باید بعدش بدیم وچجوری قسط بندی میکنید لطفا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
للیلا
۰۱:۲۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خدا خودش به داده مستاجر ها برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
یه نوع خصوصی بازی دیگه فقط به سود سرمایه دار پیمانکار و..
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۱۷:۱۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
بااین شرایط که میگن باید خودشون بشین تو این واحدها شرایط برای سرمایه دارهاست نه برای مستاجر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
این طور که شما میگید تا آخر پروژه و پایان وام با سودش یه ۴۰۰ میلیونی باید پرداخت کنیم الآن مسکن مهر ۳۰۰ ملیونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
این طرح به درد سرمایه دار میخور نه منه کارگر از کجاوچطور40ملیون بیارم .حتما منم مثل بعضی مسولین بدزدم
Germany
تازه داماد
۱۹:۴۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
اینجور طرحها منفعتی برای نیازمندان واقعی ندارد
فقط یک عده سودجو با دور زدن قوانین این مسکن رو ثبت نام میکنن و مال روی مال میذارن
و یه عده هم در امور ساخت این مسکن ها پول خوبی به جیب میزنن
و اونی که خونه نداره همچنان بی خونه میمونه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۶:۴۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام و درود
اگر چهل میلیون تومن ظرف 15روز داشتیم و یک ماه بعد بیست میلیون تومان جمعا 60میلیون تومان که تا الان ساخته بودیم خودمون ......کارگر ماهی دومیلیون تومان حقوق دوسال باید کار کنه تازه پول پیش مسکن را بده ....این چه طرحیه....یعنی کمک به کارگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
یکم انصافم باشه بدنیست اگه هرمستاجری میتونست یهو چهل میلیون توی مدت پانزده روز جورکنه فکر نکنم توی کشور کسی مستاجرمی موند خدایی هرکی هم داشته باشه کمرش میشکنه.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۷:۱۶ ۱۹ تير ۱۳۹۹
سلام،من کارگرساختمانی هستم
آیا میشه دراین طرح مشغول بکارشم ازاجرت دستمزدم بجای اقساط کم شود؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۰ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
وام مسکن وام مسکن وام مسکن
کمرمون شکست
نمیتونیم بدیم

پول برای قسط وام ازدواج، با پول برای قسط وام مسکن فرقی نمیکنه.
وقتی درنمیاریم چطور قسط بدیم.
فریادرسی هست پیگیری کنه وام مسکن سه ماه تعویق بندازن؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۰ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
وام مسکن وام مسکن وام مسکن
کمرمون شکست
نمیتونیم بدیم

پول برای قسط وام ازدواج، با پول برای قسط وام مسکن فرقی نمیکنه.
وقتی درنمیاریم چطور قسط بدیم.
فریادرسی هست پیگیری کنه وام مسکن سه ماه تعویق بندازن؟
آخرین اخبار