مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال قصد دارند از فروردین ماه رقابت‌های بین المللی و انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را پیگیری کنند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا باعث شده رقابت‌های مختلف ورزشی از جمله لیگ‌های معتبر فوتبال جهان لغو و به زمان دیگری موکول شوند.

یکی از مسابقاتی که لغو شده و زمان آغاز آن هنوز مشخص نیست، رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ است. مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال که برنامه دقیق و فشرده‌ای را برای برگزاری رقابت‌های انتخابی جام جهانی در نظر گرفته بودند با شیوع ویروس کرونا با مشکل جدیدی رو به رو شده اند.

کرونا زیر ذره بین مسئولان فیفا/ زمان برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی مشخص شد

فیفا در پیامی به تمام فدراسیون‌های فوتبال عضو این نهاد بین المللی اعلام کرده است که بازی‌های دوستانه‌ای برگزار نکنند تا ویروس کرونا بیشتر از این منتشر نشود.

باشگاه‌های زیادی به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو بازی‌ها ضرر کرده اند.

شیوع ویروس کرونا باعث شده باشگاه بارسلونا ۹ میلیون یورو ضرر کند. آبی اناری‌ها از لغو بازی با ناپولی در لیگ قهرمانان اروپا ۶ میلیون یورو ضرر کرده اند. این باشگاه ۲ میلیون یورو از لغو بازی با ختافه و یک میلیون یورو بابت بسته شدن موزه این باشگاه ضرر کرده است.

مسئولان تیم فوتبال سامپدوریا هم اعلام کردند عمر کولی، آلبین اکدال، آنتونیو لاگومینا و مورتن تورسبی به علاوه آمدئو بالداری از اعضای تیم پزشکی این تیم به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

ستاره‌های فوتبال جهان هم خود را قرنطینه کرده اند و در تمرینات تیم‌های خود شرکت نمی‌کنند.

فیفا برای جبران ضرر باشگاه‌ها و همچنین برنامه ریزی مجدد برای برگزاری دیدار‌های ملی و انتخابی جام جهانی تصمیمات تازه‌ای اتخاذ کرده است.

کرونا زیر ذره بین مسئولان فیفا/ زمان برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی مشخص شد

مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال قصد دارند رقابت‌های ملی و انتخابی جام جهانی را از اواسط فروردین ماه آغاز کنند و برای جبران خسارت باشگاه‌ها به آن‌ها وام با بهره کم اهدا کنند.

اهدای وام تنها تمهید فیفا برای جبران خسارت‌های شیوع ویروس کرونا نیست و این نهاد قصد دارد برنامه‌های زیادی را برای این موضوع در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصرافغان
۰۸:۳۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
خدارحم کنه واقعا که چه روزگاری شده این کرونا دنیارا بهم زد
قدرت خداوند ج رو باید درهمین کرونا ببینیم که تمام جهان قدرت مقابله بایک موجود کوچکی که حتی باچشم هم دیده نمیشه را ندارند خدایا مارا ازشر این بلاها حفظ کن
آخرین اخبار