به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، علی جان صادقپور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به شیوع کرونا در کشور، رعایت بهداشت فردی مؤثرترین راه برای جلوگیری از انتقال این بیماری دانست و گفت: با توجه به اینکه آب یکی از مهمترین عوامل افزایش شاخصههای بهداشتی است همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب تمام تلاش خود را در این ایام برای استمرار آب در شبکه به کار بستند.
او با قدردانی از جانگذشتگی مدافعان سلامت در بیمارستانها در خط مقدم مقابله با کرونا عنوان کرد: سقایان شهر کریمه اهلبیت (س) نیز در این مدت برای تأمین آب مورد نیاز شهر به صورت شبانهروزی در پشت جبهه مبارزه با این ویروس منحوس تلاش کردند تا سایه این بیماری هر چه زودتر از سر کشور کم شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به افزایش حدود ۸ درصدی مصرف آب از ابتدای شیوع کرونا در شهر نسبت به مدت مشابه سال قبل تأکید کرد: ما تمام توان خود را برای تأمین آب و دفع بهداشتی فاضلاب به کار بستیم و امیدواریم مردم عزیز با رعایت بهداشت فردی و البته استفاده بهینه از آب و پرهیز از اسراف، یاریرسان خادمان خود در شرکت آب و فاضلاب باشند.
او با بیان اینکه اکیپهای عملیاتی شرکت آب و فاضلاب هم در حوزه کنترل کیفیت و هم در حوزه رسیدگی به حوادث از زمان شیوع ویروس کرونا در حال خدمت به مردم هستند گفت: تمام واحدهای عملیاتی شرکت در این مدت در حال آماده باش هستند تا مشکلی برای مردم در زمینه تأمین آب سالم و بهداشتی و دفع فاضلاب ایجاد نشود.
صادقپور با اشاره به افزایش آزمونهای انجام شده بر روی آب قم برای اطمینان از سلامت و عدم آلودگی میکروبی در شبکه آبرسانی، مخازن و خطوط انتقال، از انجام حدود ۷ هزار آزمون میکروبی، فیزیکوشیمیایی و کلرسنجی بر روی آب قم از زمان شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: طی این مدت نیز ۱۰۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی برای جلوگیری از ایجاد رسوبات و آلودگیهای احتمالی شستشو شده است.
او همچنین از فعالیت ۲۴ ساعته پرسنل حوادث آب و فاضلاب و نیز بهره برداران تصفیه خانههای فاضلاب و حضور هوشیار پرسنل حفاظت فیزیکی جهت محافظت از تأسیسات آب و فاضلاب به منظور تداوم ارائه خدمات خبر داد و کنترل فرایند تصفیه آب، نظافت و گندزدایی تمام آبسارهای فعال در شهر، افزایش نظارت بر سامانههای گندزدایی را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت برشمرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا با توجه به توصیههای صورت گرفته از مردم درخواست کردیم برای دریافت خدمات آب و فاضلاب از خانه خارج نشوند و به صورت تلفنی خدمات خود را دریافت کنند، گفت: در همین راستا سامانه تلفنی ۱۲۲ آبفای قم به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه ۲۸ نوع خدمت به مردم هستند و طی این مدت به طور متوسط روزانه حدود یک هزار تماس با این مرکز به ثبت رسیده است.
او ارسال پیامکی صورتحسابهای خدمات فروش و پس از فروش مشترکین، امکان پرداخت کلیه صورتحساب از تمامی درگاههای الکترونیک و ارائه کلیه خدمات شرکت فاضلاب از طریق پورتال امور مشترکین به آدرس www.abfa-qom.com نیز در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا صورت گرفته است.
صادقپور تعامل با مرکز بهداشت از طریق کنترل کیفیت جهت تهیه مواد ضدعفونیکننده به منظور گندزدایی توسط ارتش در سطح شهر، در اختیار گذاشتن تانکر آبرسانی برای انجام عملیات گندزدایی معابر و تشدید کنترل موارد کیفی و رعایت دستورالعملهای ابلاغی از شرکت مادر تخصصی به منظور رعایت اصول بهداشتی در خصوص کیفیت آب و دفع فاضلاب را از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب طی این مدت برشمرد.
او با بیان اینکه اجرای پروژههای توسعه و اصلاح شبکههای آب و فاضلاب شهر با شیوع بیماری کرونا تعطیل نشد، اظهار داشت: در این مدت در مناطق مختلف شهر بیش از ۱۰ هزار متر توسعه و اصلاح شبکههای آب و فاضلاب داشتیم.
انتهای پیام/الف